Gå til innhold

Usikkerhet!


Gjest Usikker fyr23

Anbefalte innlegg

Gjest Usikker fyr23

vi satt en vennegjeng og snakket om litt av hvert. vi ver vel 20-23 år gamle (jeg er 23) gutter. gutta begynte å snakke om deres første kyss, samleie, damer og slikt. alle hadde de hver sin historie. det meste er sant fordi jeg kjenner dem og har møtt damene deres noen ganger. da turen kom til meg så måtte jeg juge om dette, enda jeg visste at alle visste at jeg ikke hadde noen sant å si. det var så dritt og da jeg kom hjem så begynte jeg å tenke på dette og føler at jeg ikke har fått til noe. ikke har jeg jentevenner. jeg har aldri vært med en jente på kino som man gjerne gjør når man er 15-16 år. det at jeg er sjenert gjør ikke saken bedre. på skolen har jeg minimalt med kontakt med jenter. jeg går på BI og der er det som sagt mange jenter i klassene. i min også. jeg ser andre gutter le og spøke med dem og de ser så trygge ut. jeg derimot vet ikke hva jeg skal si, føler meg så dritt og har komplekser. dette igjen gjør at jeg ikke skjønner hvordan jeg skal klare meg gjennom skolen. jeg føler meg så uinteressant og har heller ikke noe interessant å si. dette har ført til at mine venner sier at jeg noen ganger har et steinansikt. jeg trodde at jeg hadde dette problemet med jenter men det er vel så slik med gutter også. jeg frykter for min framtid og er veldig redd for å bli en nerd, e ustøtt person. jeg er 23 men er slett ikke fornøyd med meg selv. synes at utseende er for stygt, høyden for lav. jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. jeg har perioder med selvtillit men så forsvinner den og jeg har ikke ryggrad for å stå imot utfordringer,

er redd....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det aller beste medisin for "angst" er å forsøke å gjøre noe med det man sliter med. Selv om det ikke er lett. Kan det muligens hende at du er interesert i å trene? Hva om du kunne trene vekter for å få et bedre selvbilde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Det aller beste medisin for "angst" er å forsøke å gjøre noe med det man sliter med. Selv om det ikke er lett. Kan det muligens hende at du er interesert i å trene? Hva om du kunne trene vekter for å få et bedre selvbilde?

jeg trener nesten hverdag i tillegg til å spille fotball på lag. så det er ikke der det ligger. men som tynt hår og slikt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slitern

jeg trener nesten hverdag i tillegg til å spille fotball på lag. så det er ikke der det ligger. men som tynt hår og slikt...

Det er jo mange menn som mister håret tidlig. Mange av dem shaver håret. Det har jo nesten blitt mote. Det er mer akseptert at menn har lite hår enn kvinner hvis det er noen trøst. Hva med psykologhjelp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Det er jo mange menn som mister håret tidlig. Mange av dem shaver håret. Det har jo nesten blitt mote. Det er mer akseptert at menn har lite hår enn kvinner hvis det er noen trøst. Hva med psykologhjelp?

tja det kunne jo ha vært noe det, men det er ikke så lett å snakke om det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slitern

tja det kunne jo ha vært noe det, men det er ikke så lett å snakke om det

Det er derfor folk går til psykologer, fordi de da kan snakke om det som de ikke greier å snakke om med andre. Psykologer har nok hørt mye rart og dette er ikke så mye rarere å snakke om. Jeg har selv gått i terapi i mange år og gjør det fortsatt, og det har egentlig vært positiv for meg. Du blir bedre kjent med deg selv og verdsetter deg selv for den du er og får bedre respekt for deg selv. Vil absolutt anbefale deg dette. Det er ikke farlig og du vil ikke angre på det. Hvis det blir for ille, kan du bare slutte. Er det vanskelig å snakke om, kan du ta med innlegget du har skrevet til psykologen. Ta kontakt med fastlegen som kan henvise deg videre. Lykke til! Dette skal gå bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tja det kunne jo ha vært noe det, men det er ikke så lett å snakke om det

å gå til en (god) psykolog er som regel en meget god investering, uansett alvorlighetsgraden av problemet.

høres ut som ditt hovedproblem er manglende selvtillit, og det tror jeg du kan få god hjelp for hos en psykolog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...