Gå til innhold

Visdomstenner - har du trukket dine?


Gjest dawn

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om jeg må trekke..Har gått med tannverk i en hel uke nå..Det gjør vondt i selve tannkjøttet rundt der tanna vokser. Grusomt vondt. Fikk ikke sove i natt pga. tannverk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det er vondt i tannkjøttet får du sannnsynligvis bare beskjed om å kjøpe Hextril eller Corsodyl og skylle til den store gullmedalje. Hvis du har vondt i tennene foran visdomstanna, pga den ligger og presser får du kanskje time for å trekke/operere den ut, avhengig av hvor langt den har kommet. Det spørs veldig på tannlegen og... Forrige tannlegen min sa at hvis jeg ikke klarte å spise lenger kunne jeg komme så skulle han gjøre noe, imens måtte jeg bare skylle. Den nye tannlegen min sa at jeg fikk velge selv, det kom til å gå over med skylling, men hvis jeg ville, så kunne han trekke. Etter at betennelsen i tannkjøttet da hadde kommet tilbake 10-15 ganger begynte jeg å bli lei, og sa at jeg ville få de bort.

Jeg har trukket en tann, og har time for å operere ut en annen. Det var nydelig å få ut den jeg har tatt bort :)

Så jeg anbefaler deg å skylle med hextril en ukes tid, se om det blir bedre eller verre, og så eventuelt ringe tannlegen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er vondt i tannkjøttet får du sannnsynligvis bare beskjed om å kjøpe Hextril eller Corsodyl og skylle til den store gullmedalje. Hvis du har vondt i tennene foran visdomstanna, pga den ligger og presser får du kanskje time for å trekke/operere den ut, avhengig av hvor langt den har kommet. Det spørs veldig på tannlegen og... Forrige tannlegen min sa at hvis jeg ikke klarte å spise lenger kunne jeg komme så skulle han gjøre noe, imens måtte jeg bare skylle. Den nye tannlegen min sa at jeg fikk velge selv, det kom til å gå over med skylling, men hvis jeg ville, så kunne han trekke. Etter at betennelsen i tannkjøttet da hadde kommet tilbake 10-15 ganger begynte jeg å bli lei, og sa at jeg ville få de bort.

Jeg har trukket en tann, og har time for å operere ut en annen. Det var nydelig å få ut den jeg har tatt bort :)

Så jeg anbefaler deg å skylle med hextril en ukes tid, se om det blir bedre eller verre, og så eventuelt ringe tannlegen.

Ok. Skal investeres i det når lønna kommer :)!

Men det gjør vondt når jeg tygger. Men ikke i tennene foran. Det er sikkert en betennelse i tannkjøttet.

Tror du det hjelper med vanlig Colgate tannskyll?

Hva er forskjellen på Corsdodyl og Hextril?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er vondt i tannkjøttet får du sannnsynligvis bare beskjed om å kjøpe Hextril eller Corsodyl og skylle til den store gullmedalje. Hvis du har vondt i tennene foran visdomstanna, pga den ligger og presser får du kanskje time for å trekke/operere den ut, avhengig av hvor langt den har kommet. Det spørs veldig på tannlegen og... Forrige tannlegen min sa at hvis jeg ikke klarte å spise lenger kunne jeg komme så skulle han gjøre noe, imens måtte jeg bare skylle. Den nye tannlegen min sa at jeg fikk velge selv, det kom til å gå over med skylling, men hvis jeg ville, så kunne han trekke. Etter at betennelsen i tannkjøttet da hadde kommet tilbake 10-15 ganger begynte jeg å bli lei, og sa at jeg ville få de bort.

Jeg har trukket en tann, og har time for å operere ut en annen. Det var nydelig å få ut den jeg har tatt bort :)

Så jeg anbefaler deg å skylle med hextril en ukes tid, se om det blir bedre eller verre, og så eventuelt ringe tannlegen.

Jeg er litt øm på den ene siden av munnen (der tanna ligger). Det gjør vondt når jeg rører der. Litt under munnen, på siden, ved haka..Gjør temmelig vondt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Skal investeres i det når lønna kommer :)!

Men det gjør vondt når jeg tygger. Men ikke i tennene foran. Det er sikkert en betennelse i tannkjøttet.

Tror du det hjelper med vanlig Colgate tannskyll?

Hva er forskjellen på Corsdodyl og Hextril?

Ja, all skylling hjelper. Hvor langt opp har tanna kommet? Ut av tannkjøttet? Da kan det nemlig komme bakterier under tannkjøttet, og de får du ikke vekk med tannbørste.

Hextril og Corsodyl har samme virkestoffet tror jeg, men Corsodyl er dobbelt så sterk. Den kan også føre til misfarging av tennene, og smaker helt forjævlig. Jeg blei anbefalt Hextril av han nye tannlegen, og det funker bra for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok. Skal investeres i det når lønna kommer :)!

Men det gjør vondt når jeg tygger. Men ikke i tennene foran. Det er sikkert en betennelse i tannkjøttet.

Tror du det hjelper med vanlig Colgate tannskyll?

Hva er forskjellen på Corsdodyl og Hextril?

Corsdodyl er sterkere og har større effekt, men gir misfargede tenner. Hextril er ikke så effektiv, men tennene blir mindre brune.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trekt tann

Jepp. Har trekt en, men den satt veldig løst så det var ikke noe vondt i det hele tatt.

Så kanskje du er heldig dersom du må trekke.

Måtte forresten trekke fordi det hadde kommet baktereier under tannkjøttet når tanna sakte men sikkert begynte å komme frem...

Tror det er mye verre å ta ut en tann som må skjæres ut...Det blir jo nesten som en operasjon.

Har hørt at tannkremen Zendium er bedre dersom en har sår i munnen ebb andre tannkremer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, all skylling hjelper. Hvor langt opp har tanna kommet? Ut av tannkjøttet? Da kan det nemlig komme bakterier under tannkjøttet, og de får du ikke vekk med tannbørste.

Hextril og Corsodyl har samme virkestoffet tror jeg, men Corsodyl er dobbelt så sterk. Den kan også føre til misfarging av tennene, og smaker helt forjævlig. Jeg blei anbefalt Hextril av han nye tannlegen, og det funker bra for meg :)

Tanna har kommet temmelig langt ut. Er kommet over halvveis i voksefasen. Sikkert bakterier under tannkjøttet..

At det skal gjøre så f**** vondt da! Grusomt..

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lis@bet

Du trenger ikke nødvendigvis trekke fordi du har vondt i tannkjøttet rundt, det må muligens bare skjæres litt for å lage åpning til tanna.

Fort gjort, gå til tannlegen du, så blir du kvitt smertene. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lis@bet

Corsdodyl er sterkere og har større effekt, men gir misfargede tenner. Hextril er ikke så effektiv, men tennene blir mindre brune.

Corsodyl gir bare misfarging etter bruk i 10-14 dager. Det er helt ufarlig, og misfargingen kan lett pusses vekk hos tannlege/tannpleier. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke nødvendigvis trekke fordi du har vondt i tannkjøttet rundt, det må muligens bare skjæres litt for å lage åpning til tanna.

Fort gjort, gå til tannlegen du, så blir du kvitt smertene. :-)

Da har jeg vært hos tannlegen.

Må begynne med penicillin; betennelse i tannkjøttet.

Svineriet skal trekkes på torsdag

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det er vondt i tannkjøttet får du sannnsynligvis bare beskjed om å kjøpe Hextril eller Corsodyl og skylle til den store gullmedalje. Hvis du har vondt i tennene foran visdomstanna, pga den ligger og presser får du kanskje time for å trekke/operere den ut, avhengig av hvor langt den har kommet. Det spørs veldig på tannlegen og... Forrige tannlegen min sa at hvis jeg ikke klarte å spise lenger kunne jeg komme så skulle han gjøre noe, imens måtte jeg bare skylle. Den nye tannlegen min sa at jeg fikk velge selv, det kom til å gå over med skylling, men hvis jeg ville, så kunne han trekke. Etter at betennelsen i tannkjøttet da hadde kommet tilbake 10-15 ganger begynte jeg å bli lei, og sa at jeg ville få de bort.

Jeg har trukket en tann, og har time for å operere ut en annen. Det var nydelig å få ut den jeg har tatt bort :)

Så jeg anbefaler deg å skylle med hextril en ukes tid, se om det blir bedre eller verre, og så eventuelt ringe tannlegen.

Da har jeg vært hos tannlegen.

Må begynne med penicillin; betennelse i tannkjøttet.

Svineriet skal trekkes på torsdag

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...