Gå til innhold

ehemm.......Kremtehals

Anbefalte innlegg

Har et spørsmål angående forkjølelse. Etter en forkjølelse pleier jeg alltid å gå rundt og kremte i flere måneder. Det virker som om slimdannelsen i halsen aldri gir seg, selv om jeg er ferdig med forkjølelsen for lengst.

Jeg var hos øyelegen for en stund siden, og han fant ut at jeg hadde et klamydia-virus(tror jeg) på øynene. Han lurte også på om jeg hadde hatt kroniske forkjølelses-plager, noe som kunne ha sammenheng med viruset (at øynene ble smittet fra halsen).

Kan det være noen sammenheng her?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/11555-ehemmkremtehals/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg

Noen mennesker har lettere for å få en hyperreaktivitet (overfølsomhet) i slimhinnene etter en luftveisinfeksjon,og den nødvendige kremtingen kan være en kilde til videre irritasjon.

Hvis fullstendig undersøkelse er gjort,kan det vurderes å bruke et medikament for å lindre irritasjonen,og ellers vil jeg anbefale minst mulig bruk av stemmen,sukkerfri halstabl.,samt å holde seg borte fra rom med tørr luft,eller hvor det er røyk.

Det er ellers riktig som øyelegen antyder,men klamydia er en bakterie.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/11555-ehemmkremtehals/#findComment-58880
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...