Gå til innhold

fortvilt


tuftemor

Anbefalte innlegg

Jeg bor sammen med en som nå sliter med angst. Det fører til mange rare og unødvendige ting.

Han fyker opp for ingen ting for deretter å dette ned i gjen med gråt og tårer.

Hanforstår ikke helt selv hvorfor han reagerer sånn han gjør.

Nå har han drevet å stadig skal flytte, han har vært vekke siden torsda og i dag er det søndag.

Han er hele tiden på telefonen enten så er han sint og sier jeg må forandre meg sånn att han ikke får vont i magen. Det er feks. ting som att jeg følger folk ut etter ett besøk glemmer å si til han hvem som sender tekstmelding eller att jeg paserte han i stuen og ikke ga han en klem som han hadde trengt, jeg var jo på vei på toalettet og viste ikke att han ville ha en klem da.

Jeg har sagt att han må ta kontakt med lege og att jeg kan følge han.

Jeg syntes dette er vanskelig jeg vil jo bare hans beste men det er ikke lett å lese tankene hannes og nå for tiden er alle følehår ute + att han dreier allting negativt. Det virker som om att han har mistet alt som heter selvtilit.

Hva kan jeg gjøre uten att jeg skal dette sammen og bli helt utslitt.

Skulle så gjærne hatt noen gode råd så ikke alltin mellom oss blir ødelagt.

Mona

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Får han noen form for behandling?

Å gå og tilpasse seg han må være uutholdelig i lengden. Pass på deg selv og ikke la han ødelegge deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som han har alvorlige problemer! Dette er ikke noe du skal tilpasse deg, men noe som må behandles. Du må prøve å få ham til lege på en eller annen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får han noen form for behandling?

Å gå og tilpasse seg han må være uutholdelig i lengden. Pass på deg selv og ikke la han ødelegge deg!

Nei han får ingen behandlig nå.Jeg prøver å få han til lege i morgen har sakt att jeg skal være med. Men nå er han ikke her han ligger vist hos en arbeidskamerat og jeg får ikke svar på hvordan vi skal gjøre det i morgen. Hvet ikke om han har trekt seg.Han må få behandlig for nå har han det ikke godt og ikke tenker han klart heller. Jeg har omtrent truet med att vist han ikke går til legen kan han ikke bo her, og han har ikke penger til å bo for seg selv. Men jeg kan jo ikke la han bo på gaten heller, så jeg lurer virkelig på hva jeg skal gjøre lett blir det ikke uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som han har alvorlige problemer! Dette er ikke noe du skal tilpasse deg, men noe som må behandles. Du må prøve å få ham til lege på en eller annen måte.

Takk for svaret. Jeg føler meg litt hjelpeløs i denne stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei han får ingen behandlig nå.Jeg prøver å få han til lege i morgen har sakt att jeg skal være med. Men nå er han ikke her han ligger vist hos en arbeidskamerat og jeg får ikke svar på hvordan vi skal gjøre det i morgen. Hvet ikke om han har trekt seg.Han må få behandlig for nå har han det ikke godt og ikke tenker han klart heller. Jeg har omtrent truet med att vist han ikke går til legen kan han ikke bo her, og han har ikke penger til å bo for seg selv. Men jeg kan jo ikke la han bo på gaten heller, så jeg lurer virkelig på hva jeg skal gjøre lett blir det ikke uansett.

Jeg syns det er riktig av deg å gi han et ultimatum.

Selv om det eventuelt er sykdom som gjør at han oppfører seg som han gjør så har han plikt til å ta hensyn til deg når dere bor sammen.

Det minste han kan gjøre er å bli undersøkt av lege/psykiater/psykolog og følge opp råd om behandling.

Si gjerne i fra hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns det er riktig av deg å gi han et ultimatum.

Selv om det eventuelt er sykdom som gjør at han oppfører seg som han gjør så har han plikt til å ta hensyn til deg når dere bor sammen.

Det minste han kan gjøre er å bli undersøkt av lege/psykiater/psykolog og følge opp råd om behandling.

Si gjerne i fra hvordan det går.

Ja det skal jeg prøve på.

Vi får se om jeg skal følge han til lege i dag det er det som er avtalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er riktig av deg å gi han et ultimatum.

Selv om det eventuelt er sykdom som gjør at han oppfører seg som han gjør så har han plikt til å ta hensyn til deg når dere bor sammen.

Det minste han kan gjøre er å bli undersøkt av lege/psykiater/psykolog og følge opp råd om behandling.

Si gjerne i fra hvordan det går.

Hei igjen.

Ja nå sitter jeg her alene og har det grusomt vondt.

Han bor nå nede hos en arbeidskolega. Vi hadde avtale som han spurte om jeg ville være med han til legen i dag. Jeg ventet i morges på att han skulle komme men han kom ikke, istede gikk han på jobb.

Jeg har snakket med han i dag og nå er det vist bare jeg som må forandre meg å ta hensyn til hannes følelser og reaksjoner. Jeg kan ikke følge alt han sie for da blir det ikke noe igjen av meg. Det går på hvor mange og mye klemmer han trenger, jeg må ikke være stille å rolig for da blir han nervøs. Dette går ikke jeg med på og da blir det til att han flytter. Så nå sitter jeg her oppløst i tårer og savner han veldig. Jeg er så glad i han.

Hva skal eller kan jeg gjøre har du noen råd???

Nå er bare alt en bunnløs sorg.

Føler meg rett og slett alene og fortvilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Ja nå sitter jeg her alene og har det grusomt vondt.

Han bor nå nede hos en arbeidskolega. Vi hadde avtale som han spurte om jeg ville være med han til legen i dag. Jeg ventet i morges på att han skulle komme men han kom ikke, istede gikk han på jobb.

Jeg har snakket med han i dag og nå er det vist bare jeg som må forandre meg å ta hensyn til hannes følelser og reaksjoner. Jeg kan ikke følge alt han sie for da blir det ikke noe igjen av meg. Det går på hvor mange og mye klemmer han trenger, jeg må ikke være stille å rolig for da blir han nervøs. Dette går ikke jeg med på og da blir det til att han flytter. Så nå sitter jeg her oppløst i tårer og savner han veldig. Jeg er så glad i han.

Hva skal eller kan jeg gjøre har du noen råd???

Nå er bare alt en bunnløs sorg.

Føler meg rett og slett alene og fortvilt.

Ja, hva gjør du nå?

Å liste seg på tå rundt han kan du ikke gjøre i lengden!

Skuffende at han ikke ble med til legen når du til og med tilbydde deg å bli med.

Skjønner han ikke at det går ut over deg? Bryr han seg ikke om det? Vil han ikke gjøre noe for å få det bedre, både med seg selv og sammen med deg?

Har han noen venner eller noen som han hører mer på enn deg? I såfall kan du kanskje få den personen til å påvirke han til å oppsøke hjelp.

Uff, føler med deg. Må være en utrolig vond situasjon for deg.

Har dessverre ingen supre råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hva gjør du nå?

Å liste seg på tå rundt han kan du ikke gjøre i lengden!

Skuffende at han ikke ble med til legen når du til og med tilbydde deg å bli med.

Skjønner han ikke at det går ut over deg? Bryr han seg ikke om det? Vil han ikke gjøre noe for å få det bedre, både med seg selv og sammen med deg?

Har han noen venner eller noen som han hører mer på enn deg? I såfall kan du kanskje få den personen til å påvirke han til å oppsøke hjelp.

Uff, føler med deg. Må være en utrolig vond situasjon for deg.

Har dessverre ingen supre råd.

Jo han sjønner att det går ut over meg det er vel derfor han rømmer. Nei han har ingen nære venner og det syntes jeg er felt også. Er så lei av dette styret att ikke han søker hjelp som han har sagt han skal gjøre i ett halvt år. Men nå har han vridd det over på meg att det er jeg som får han til å føle sånn. Jeg orker ikke mer klarer ikke dette alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo han sjønner att det går ut over meg det er vel derfor han rømmer. Nei han har ingen nære venner og det syntes jeg er felt også. Er så lei av dette styret att ikke han søker hjelp som han har sagt han skal gjøre i ett halvt år. Men nå har han vridd det over på meg att det er jeg som får han til å føle sånn. Jeg orker ikke mer klarer ikke dette alene.

Skikkelig kjip situasjon du er i, men du kan ikke leve med en fyr som styrer deg på den måten. Det er psykisk terror!

Det er hardt, men du må nok gi slipp på han om han ikke gjør noe for å bli bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig kjip situasjon du er i, men du kan ikke leve med en fyr som styrer deg på den måten. Det er psykisk terror!

Det er hardt, men du må nok gi slipp på han om han ikke gjør noe for å bli bedre.

Jeg vet att jeg bør gjøre det men jeg er så glad i han, går bare rundt å gråter og tenker på att nå har jeg mistet han og det er ingenting jeg kan gjøre. Har så lyst på armkroken hannes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig kjip situasjon du er i, men du kan ikke leve med en fyr som styrer deg på den måten. Det er psykisk terror!

Det er hardt, men du må nok gi slipp på han om han ikke gjør noe for å bli bedre.

Hei soleil. Jeg lurer på en ting er du en som svarer fast her inne ser att du har svart mange.Hvilken bakgrunn har du da siden du ser ut til å vite så mye om så mangt. Bare positivt det.

Hilsen en som lurer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei soleil. Jeg lurer på en ting er du en som svarer fast her inne ser att du har svart mange.Hvilken bakgrunn har du da siden du ser ut til å vite så mye om så mangt. Bare positivt det.

Hilsen en som lurer

Ehm..

Jeg svarer vel mest utfra egen erfaring. Både når det gjelder sykdom og samliv.

Jeg er interessert i slike temaer. Er også utdannet sosionom, men er rimelig nyutdannet så jeg vil ikke si at det har så mye å si for det jeg skriver her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...