Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,Jeg merket en "utvekst" i mellomkjottet og pirket bort denne. jeg saa da at det liknet paa en vorte. Hverken jeg eller kjaeresten min har vaert sammen med noen andre paa 3-4 aar saa jeg lurer pa om det da er mulig. er ikke inkubasjonstiden paa kjonnsvorter opp til 8 mnd?? kan ogsaa nevne at jeg er gravid. kan ev. vorter skade fosteret? hvis det ikke er vorte hva annet kan det vaere?

Takk paa forhaand.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/115603-kjonnsvorter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

KJønnsvorter, i alle fall de typiske, skyldes et virus som kalle HPV (humant papillomavirus). De smitter som regel seksuelt, men kan hende også mer indirekte, f. eks. via håndklær o.l. De forårsaker ikke all tid symptomer, og om det kommer symptomer (vorter) kan de komme etter meget varierende inkubasjonstid. De kan også forsvinne spontant, de fakto dette skjer i de fleste tilfeller. Men infeksjonen sitter der selv uten symptomer. De skader ikke fosteret, men når du kommer så langt bør du konferere med din gynekolog med tanke på fødselen. Vorter kan også skyldes andre virus, og det kan være ting som ikke har noe med infeksjon å gjøre i det hele tatt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/115603-kjonnsvorter/#findComment-694691
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...