rolfen21365380365 Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 Hei, Mann 32, 180 cm 86 kg. For ca 3 år siden begynte jeg å miste følelsen i venstre hånd/fingre. Vondt i venstre arm/skulder. Dette gikk som regel alltid over dersom jeg i perioder gjorde noen annet enn å stresse og sitte foran PC'en. Regner med at dette var muskulært? Men den siste tiden har "smertene" flyttet seg mer til midten av brystet. Det stikker litt og kan føles litt som et svakt press akkurat der ribbebeina møtes. Hører ofte "knepping" fra brystkassa dersom jeg retter meg opp (er litt krumrygget). Har også ganske "hard" puls (merker den ekstra godt). Får noen ganger litt "smerter" høyt i brystet/halsen. I sommer testet jeg meg litt med fysisk aktivitet. Veldig hardt fysisk arbeid over korte tidsintervaller - kjente ingenting unormalt. Jeg er stygt redd for at jeg bare innbiller meg ting, og atjeg kjenner ting som overhode ikke er unormalt (har slitt litt med angst tidligere). Kan du si om det er noen jeg skal bekymre meg for i det hele tatt ? Vet at noen av onklene mine har en eller annen høy verdi (referer til arvelighet for hjertesykdommer). Og om du kan si generelt om smertet i midten av brystet er noe å bry seg om ? NB: det er ikke smerte INNE i brystet, men det er akkurat som det er i beinstrukturen der ribbebeina møtes. Ok-takk 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/115612-symptomer-eller-ikke/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Einar Søyland, spesialist i hjertesykdommer Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Svar til Rolfen2. Ut fra det du skriver er det mest sannsynlig at du produserer disse symptomene psykisk, og at det ikke er organisk sykdom som ligger til grunn. Den statistiske sannsynlighet for at du har hjerte-kar-sykdom er meget liten (jeg regner med at du ikke røyker, er rel. slank, holder deg i form, ikke har familiær forekomst av høye verdier av fettstoff i blodet, og ikke annen påvist hjertesykdom). De tingene du nevner med "knepping" og "hard puls" er uten tvil tankespinn som du omgående må bearbeide og dermed få ut av tankene. Hvis dine plager med "brystsmerter" fortsetter å plage deg, synes jeg du skulle be din fastlege om en gjennomgang av eventuelle risikofaktorer for hjerte-kar-sykdom (han/hun forklarer hva det betyr), og for å kunne falle helt til ro, kunne det på toppen være ønskelig med et belastnings_EKG, hvis din lege etter å ha snakket med deg, finner det nødvendig. Det er lite av det du anfører som gir meg mistanke om hjertesykdom. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/115612-symptomer-eller-ikke/#findComment-694696 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.