Gå til innhold

Impulser ute av kontroll? Hva handler det om?


Gjest Theos

Anbefalte innlegg

I går fikk jeg voldsomme tanker om å gå på sjøen og bare svømme til jeg druknet!

Var på stranden med familien og hadde det tilsynelatende bra.

Slike tanker skremmer vettet av meg fordi jeg har hatt sterke selvdestruktive impulser/tanker før som jeg av og til har iverksatt.

Så vidt jeg vet har jeg ikke vært psykotisk noen gang, men disse voldsomme impulsene/tankene skremmer vettet av meg fordi jeg skjønner at jeg er dårligere når de dukker opp, og fordi jeg ikke vet om jeg kontrollerer dem eller ikke.

Det er bare få uker siden jeg nesten angrep en jeg kjenner godt *kjemperedd*. Jeg har angrepet før!

Hva er dette jeg ikke kontrollerer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, kjære venn! Long time no see....

Ikke koselig å lese at det ble tøft for dg på stranden i går. Jeg kjenner meg jo igjen, har opplevd sterke selvdestruktive impulser før. Det beste råd jeg kan gi deg er å gjøre noe for å få tankene avledet. Snakk med noen om helt hverdagslige ting, lek med ungene i sanden, gjør husarbeid om du er hjemme og konsentrer deg om det. Ofte vil impulsene dabbe av etterhvert. For hver gang du klarer å motstå impulsene er du et skritt nærmere "normallivet".

Og jeg vet du klarer det! Vi ringes når hverdagen er igang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, kjære venn! Long time no see....

Ikke koselig å lese at det ble tøft for dg på stranden i går. Jeg kjenner meg jo igjen, har opplevd sterke selvdestruktive impulser før. Det beste råd jeg kan gi deg er å gjøre noe for å få tankene avledet. Snakk med noen om helt hverdagslige ting, lek med ungene i sanden, gjør husarbeid om du er hjemme og konsentrer deg om det. Ofte vil impulsene dabbe av etterhvert. For hver gang du klarer å motstå impulsene er du et skritt nærmere "normallivet".

Og jeg vet du klarer det! Vi ringes når hverdagen er igang!

Hei hu`!

Det var kjempekos å høre fra deg!! ja, vi har jo en kaffeavtale en dag. Men la oss lulle oss godt inn i hverdagen først. Disse feriene er en prøvelse vet du...

Fremdeles lurer jeg på hva disse selvstyrte tankerekkene handler om.

Jeg skjønner at settingen rundt meg medvirker til å føle meg maktesløs, uten mulighet til å ta styringen i situasjonen. Tror noe (litt i alle fall) av årsaken ligger der.

Men: Hva har dette fenomenet noe ord/betegnelse?

For meg går det i perioder. Det har det gjort så lenge jeg husker. Bare at jeg nå i mindre grad, enn for f.eks 10 år siden, greier å styre dem.

Og at impulsene/tankene er voldsommere enn de har vært før.

Det er skremmende når man har gått til angrep på andre mennesker i voksen alder, totalt ukontrollert

Det er mega skremmende når man har gått så kraftig til angrep på seg selv at man har tenkt at; nå dør jeg for jeg klarer ikke å stoppe det selv om jeg vil leve. Fytte rakkeren!

Er det flere enn hu`som kjenner seg igjen i dette? Er det noe betegnelse på dette fenomenet?

Jeg er litt redd, og føler meg temmelig ensom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...