Gå til innhold

Klump ved endetarmsåpningen

Anbefalte innlegg

Jeg har fått en utposning ved endetarmsåpningen. Er sikkert hemorider. Noen få ganger blør det litt. Men det som er mest plagsomt er at det klør så innmari. Jeg bruker sjelden såpe. Kan det være soppinfeksjon i skjeden som er årsaken til kløen.

Finnes det noe reseptfritt på apoteket som jeg kan kjøpe.

Hilsen jente 28 år.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/115687-klump-ved-endetarms%C3%A5pningen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Hemorider er egentlig åreknuter; utposning på blodkarene. I en akuttfase kan de være ømme og store, men oftest er de bløte og blålige av farge. De kan klø. Du kan prøve reseptfri salve som heter Scheriproct.Prøv å ikke tørk eller gni så mye. Zinksalve kan beskytte huden. Dersom kløen ikke blir borte med dette, kan du prøve en 3-ukers kremkur med Klotrimazol. Dersom dette heller ikke hjelper bør kanskje legen din undersøke om det er andre eksemtyper som er årsak.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...