Gå til innhold

Abort...?


Gjest Zandra

Anbefalte innlegg

Hei...

Venninnen min er gravid og hun er bare 15 år.

Hun vil ta en abort,men siden hun er under 16 år så må hun si ifra til foreldrene sine.

Det er umulig...

Foreldrene hennes er veldig kristne,og sex før ekteskap er helt uakseptabelt for de.

Moren har til og med sagt at om venninnen min blir gravid så er hun ikke lenger velkommen.

Så det ER umulig å si det til foreldrene hennes. Hun er en seriøs jente og har tenkt igjennom det mange ganger,men det hun har kommer frem til er at det vil ødelegge hele familien og at det er helt umulilg,rett og slett!

Så spørsmålet mitt er...kommer hun til å bli tvunget til å si det til foreldrene eller er det mulig a ta en abort uten foreldrenes innblandelse selv om man er under 16?

SVÆRT takknemlig for svar så fort som mulig!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er ikke absolutt nødvendig det med å informerer foreldre hvis jenten er under 16 år. Det blir en vurdering av hennes modenhet. Jeg foreslår at din venninne enten henvender seg til lege (som har taushetsplikt) eller direkte til sykehuset (gynekologisk poliklinikk). Det vil være lurt om hennes venn, evt en venninne (helst eldre enn hun selv) er med. Ta kontakt fortest mulig. Man regner svangerskapets varighet fra siste mens' første dag. Man kan fritt søke abort opp til 12 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...