Gå til innhold

Vel vel...


u100066722

Anbefalte innlegg

Sitter her klokken 02:33 på natta og får ikke sove i det hele tatt. Det har blitt nokså vanlig etter hvert. Sukk.

Skolen begynner om 33 timer og 57 minutter. Allmenne, Økonomiske og Administrative Fag, Allmennfaglig retning, Videregående Kurs II. Så gøy.

Det kommer til å bli et slit av en annen verden for meg å gå til noen, rådgiver/helsesøster sannsynligvis, og fortelle at jeg trenger psykisk hjelp. Gurer meg mer enn for noe annet. Sukk.

I det siste året har jeg bare hatt \en god natts søvn, og den natta var etter at jeg hadde vært våken nesten tre døgn i strekk. Savner å sove skikkelig.

Lurer på hvordan det blir å snakke om alt sammen med skole"kamerater". Har ingen peiling på dette. Redd.

Tja, jeg vet ikke om jeg helt hadde noe poeng med dette. Hadde bare lyst å snakke litt.

33 timer og 50 minutter igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Skjønner at du gruer deg...

Kan du ikke skrive et brev å ta med til rådgiver hvor du skriver at du trenger hjelp?

Da hjelper h*n deg sikkert slik at du får komme til samtaler hos pp-tjenesten e.l.

Ellers tenker jeg at du kanskje burde gå til lege? Det høres jo ille ut at du aldri sover ordentlig om natta. Kanskje du f.eks kunne prøve tolvon e.l som kan forbedre søvnkvalitetet? Tolvon virker også antidepressivt...

Jeg sleit ganske mye med psyken og søvnen det siste året på videregående selv. Når jeg tenker tilbake skulle jeg ønske jeg hadde turt å be om hjelp fra noen. Da tror jeg det hadde gått bedre for meg både faglig og sosialt...

Ønsker deg lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil bli borte

Hvorfor skal du snakke med rådgiver på skolen om at du har psykiske problemer?

Ta heller kontakt med fastlegen din og søk hjelp der. Det er mye greiere å snakke med en lege enn å blande skolen inn.

Du må jo uansett ha sykemeldinger for høyt fravær, uteblivelse på prøver ol.

Jeg hadde store psykiske problemer siste året jeg gikk på videregående og fastlegen var til god hjelp. Jeg ble også henvist til poliklinikk og fikk hjelp der.

Du bør ikke vente deg noen særbehandling fra skolens side for da kommer du nok til å bli skuffet.

Dersom du trenger fritak fra gym be fastlegen din hjelpe dag å skrive en søknad.

IKKE IKKE IKKE søk hjelp på skolen. SØK hjelp hos legen. Det er de som jobber med å ta i mot syke folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Skjønner at du gruer deg...

Kan du ikke skrive et brev å ta med til rådgiver hvor du skriver at du trenger hjelp?

Da hjelper h*n deg sikkert slik at du får komme til samtaler hos pp-tjenesten e.l.

Ellers tenker jeg at du kanskje burde gå til lege? Det høres jo ille ut at du aldri sover ordentlig om natta. Kanskje du f.eks kunne prøve tolvon e.l som kan forbedre søvnkvalitetet? Tolvon virker også antidepressivt...

Jeg sleit ganske mye med psyken og søvnen det siste året på videregående selv. Når jeg tenker tilbake skulle jeg ønske jeg hadde turt å be om hjelp fra noen. Da tror jeg det hadde gått bedre for meg både faglig og sosialt...

Ønsker deg lykke til!

Nja, lagde et nokså omfangsrikt innlegg her på forumet for omtrent to måneder siden, der jeg forklarte nokså mye. Fulgte råd jeg fikk og skrev det ut for å ta med til rådgiver eller noe.

Når det gjelder sovemedisin og greier, nja, får vente og se hva de jeg kommer i kontakt med sier. Jeg har greid meg et år uten skikkelig søvn, så jeggreier meg vel et år og noen uker...

Vel, synd at du ikke turde. Nå får vvi bare se om jeg tør, da...

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal du snakke med rådgiver på skolen om at du har psykiske problemer?

Ta heller kontakt med fastlegen din og søk hjelp der. Det er mye greiere å snakke med en lege enn å blande skolen inn.

Du må jo uansett ha sykemeldinger for høyt fravær, uteblivelse på prøver ol.

Jeg hadde store psykiske problemer siste året jeg gikk på videregående og fastlegen var til god hjelp. Jeg ble også henvist til poliklinikk og fikk hjelp der.

Du bør ikke vente deg noen særbehandling fra skolens side for da kommer du nok til å bli skuffet.

Dersom du trenger fritak fra gym be fastlegen din hjelpe dag å skrive en søknad.

IKKE IKKE IKKE søk hjelp på skolen. SØK hjelp hos legen. Det er de som jobber med å ta i mot syke folk.

Tja, nå er det sånn at å snakke med en fag-rådgiver er nok heller nyttesløst, men jeg tenkte heller skolesøster eller skolelege. Når det gjelder fastlege så er det heller komplisert og vanskelig, så det må nok bli gjennom skolen hvis jeg ikke har lyst å dra inn hele familien i dette. Og det VIL JEG IKKE.

Sykemeldinger for høyt fravær VET jeg jeg ikke trenger, jeg har greid meg i over to og et halvt år uten eneste time fravær, noe som jeg kanskje er litt vel stolt av...

Særbehandling fra skolens side vet jeg ikke om jeg kommer til å få. Bare hvilken som helst behandling ville nok hjulpet, hehe.

Hm, fritak fra gym... DET kunne vært kjekt... Men det hadde nok vært litt frekt å utnytte lidelsene mine til å få fri i et fag jeg ikke liker, så jeg tror nok ikke det...

Må nok søke hjelp hos skolen, beklager. Kanskje en skoleLEGE kunne hjulpet...?

Uansett, vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil bli borte

Tja, nå er det sånn at å snakke med en fag-rådgiver er nok heller nyttesløst, men jeg tenkte heller skolesøster eller skolelege. Når det gjelder fastlege så er det heller komplisert og vanskelig, så det må nok bli gjennom skolen hvis jeg ikke har lyst å dra inn hele familien i dette. Og det VIL JEG IKKE.

Sykemeldinger for høyt fravær VET jeg jeg ikke trenger, jeg har greid meg i over to og et halvt år uten eneste time fravær, noe som jeg kanskje er litt vel stolt av...

Særbehandling fra skolens side vet jeg ikke om jeg kommer til å få. Bare hvilken som helst behandling ville nok hjulpet, hehe.

Hm, fritak fra gym... DET kunne vært kjekt... Men det hadde nok vært litt frekt å utnytte lidelsene mine til å få fri i et fag jeg ikke liker, så jeg tror nok ikke det...

Må nok søke hjelp hos skolen, beklager. Kanskje en skoleLEGE kunne hjulpet...?

Uansett, vennlig hilsen

Håper skolen har en skolelege som kan hjelpe deg.

Greit med en helsepersonell fremfor lærere fordi jeg tror helsepersonell tar taushetsplikten mer alvorlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper skolen har en skolelege som kan hjelpe deg.

Greit med en helsepersonell fremfor lærere fordi jeg tror helsepersonell tar taushetsplikten mer alvorlig.

"Greit med en helsepersonell fremfor lærere fordi jeg tror helsepersonell tar taushetsplikten mer alvorlig."

Åja, det er vel godt og vel ikke kjangs for at jeg hadde turt å snakke om dette med en helt vanlig lærer som jeg kanskje hadde i noen fag eller noe.

Men jeg får vel se hvordan det går, skader vel ikke livstruende å prøve, hehe.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil bli borte

"Greit med en helsepersonell fremfor lærere fordi jeg tror helsepersonell tar taushetsplikten mer alvorlig."

Åja, det er vel godt og vel ikke kjangs for at jeg hadde turt å snakke om dette med en helt vanlig lærer som jeg kanskje hadde i noen fag eller noe.

Men jeg får vel se hvordan det går, skader vel ikke livstruende å prøve, hehe.

Hilsen

Hadde heller ikke turt å si noe særlig om det som plager meg til en lærer, annet enn at jeg er syk eller noe sånnt...

Men det går vell sikkert greit i de fleste tilfellene, men dessverre kan det bli en dyrekjøpt erfaring dersom det ikke går bra.

Skal forrestn begynne på skolen til høsten jeg også. Er veldig spent. Har to skoleår bak meg som har blitt ødelagt pga. innleggelser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde heller ikke turt å si noe særlig om det som plager meg til en lærer, annet enn at jeg er syk eller noe sånnt...

Men det går vell sikkert greit i de fleste tilfellene, men dessverre kan det bli en dyrekjøpt erfaring dersom det ikke går bra.

Skal forrestn begynne på skolen til høsten jeg også. Er veldig spent. Har to skoleår bak meg som har blitt ødelagt pga. innleggelser...

Må vel ha vært en heller dårlig erfaring, det. Nå er jeg såpass voksen nå at jeg kan greie å ødelegge et skoleår helt på egenhånd, hehe.

Men du skal ha inderlig lykke til i det nye skoleåret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil bli borte

Må vel ha vært en heller dårlig erfaring, det. Nå er jeg såpass voksen nå at jeg kan greie å ødelegge et skoleår helt på egenhånd, hehe.

Men du skal ha inderlig lykke til i det nye skoleåret.

Takk. Jeg er visst også kapabel til å ødelegge skoleår totalt.

Lykke til til deg også viss jeg nå ikke har sagt det før.

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...