Gå til innhold

Søvnløs


Gjest Veeldigtrøtt

Anbefalte innlegg

Gjest Veeldigtrøtt

hei dere! Dette innlegget ser kanksje veldig langt ut, men være så snill å les. Jeg håper å få tilbakemelding på dette siden jeg plages veeldig av det jeg skriver.

Jeg lurer på om jeg trenger hjelp. Jeg gruer meg til å legge meg for jeg får ikke sove. Problemet er at når jeg har lagt meg så får jeg en følelse i magen som kan sammenlignes med sommerfugler eller når du gruer deg veldig til noe, som et kraaftig sug i magen. Dette får jeg så og si hver natt.

Det som plager meg er at jeg hver kveld før jeg skal legge meg begynner å tenke på dette, at jeg vet denne plagsomme følelsen vil komme og holde meg våken i flere timer. Når/hvis jeg sovner er klokka ofte 0400 til 0500. Enda merkeligere er det at jeg er trøtt når jeg legger meg, men denne magefølelsen som dukker opp helt uten videre tar overhånd..

Tror at følelsen dukker opp fordi jeg tenker at nå kommer den til å dukke opp. Det er heller ikke noe jeg greier å la være å tenke på før jeg legger meg fordi slik har det vert nesten hver kveld over en laang periode.

Når jeg da ligger i senga og svetter pga. dette får jeg opp veldig mange depressive tanker. Bla. om jeg ønsker å ha det slik hele livet mitt, eller om det går å gjøre noe med det. Den verste tanken er selvmord, -og det skremmer meg veldig at jeg tenker den tanken. Så prøver jeg å tenke andre tanker, hva jeg har gjort idag, et koselig minne, osv.. kanksje greier jeg å koble litt ut med dette, men så dukker pluteslig tanken opp igjen. Akkuratt som om den er satt opp på å dukke opp automatisk.

Nå som det er sommerferie har jeg hatt en god del besøk av flere kamerater som har overnattet. Da har jeg merket at det å legge seg har vert litt lettere. Har ofte sovnet når jeg har lagt meg da. Tror kanksje den plagsomme følelsen har noe ensomhet og trygghet å gjøre. At når jeg har folk rundt meg kan jeg føle meg "trygg" og slappe av. Jeg vet rett og slett ikke.

Ellers har jeg et normalt liv med familie, venner og fester. Tror heller ingen ville kunne sett på meg at jeg har et slik (psykisk?) problem. Men når kvelden duker på så brer det seg over meg som et teppe.

Jeg sitter nå her foran pcen, stod opp for ca 30 min siden. Nå er klokka 0431. Jeg er veeldig trøtt. Kjenner faktisk små sug i magen nå. Har heller ingen på besøk hos meg nå, så nå sitter jeg her alene i kjellerstua mi.

Det høres kanskje innviklet og veldig dumt ut, men for meg er det et seriøst problem. Jeg håper det før eller senere vil forsvinne for godt, men lurer på hvordan.

Er det noe jeg bør gjøre? Har vurdert psykiatriker. Er hjertelig takknemlig for alt som postes her. Nå må jeg prøve å sove..

hilsen meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tipper at det du beskriver her er noe som omtrent alle somfrekventerer disse sidene selv har opplevd. Enkelte av oss har angst eller depresjon, og har hatt god hjelp av antidepressiver. Andre klarer seg med innsovningstabeletter eller psykologhjelp. For andre igjen er det nok med litt fysisk aktivitet før man går til sengs.

Dersom du har hatt plage av dette i flere måneder, er det på tide å ta seg en tur til fastlegen. Han har som regel god kompetanse på området - en svært stor andel av pasientene hans har samme problemet som deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...