Gå til innhold

vet ikke om det her har no på dette forumet å gjøre, men.....


Gjest strandhai_85

Anbefalte innlegg

Gjest strandhai_85

Hei!

Jeg sliter med overdreven svetting. Det er sikkert mange som har det værre, men jeg syns det er veldig plagsomt.

Bare sånn som i dag så har jeg ikke hatt no klær på overkroppen, likevel så begynte det å renne...

Kan ikke gå en hel dag på skolen uten at jeg er helt våt under armene. Det er helt forferdelig å måtte gå å grue seg til 3. klasse på videregående av en sånn grunn.

Noen der ute som har samme problem, eller noen gode råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ms Granger

Det går ann å få satt sprøyter som skal "hemme" svettingen. Dersom dette ikke virker kan de operere, men det tror jeg ikke de gjør så altfor ofte.

Det er ikke sikkert det er så dumt å ta en tur til fastlegen for å utelukke at det kan være noe fysisk.

Jeg hadde en venninne som var plaget med dette. Hun har hvert å fått satt sprøytestikk i armhulene. Det hjalp litt, men de blir sannsynligvis å operere.

Angst kan også føre til overdreven svette. Du kan jo lese litt om angst for å finne ut om du tror at du har det. legemiddelsiden til Gsk har beskrivelser av alle angsttypene.

Du finner nok ut av det, uansett hva det nå skulle måtte være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

varga1365380532

Hei:)

Jeg kan ikke så veldig mye om dette med svette-problemer, men jeg vet dette;

Ei venninne av meg på 22år,opererte for dette problemet i våres. Hun henvendte seg hos fastlege og han ordnet time på poliklinikk på sykehuset. Det var fort gjort,inn og ut på samme dag. Hun er i alle fall storfornøyd! Måtte ikke vente lenge på time og slapp unna med å betale egenandel på et par hundre kroner. Hun var ganske blå etterpå, men hun har gått i lyse topper i hele sommer og smilt, så det var nok verdt det!

Det som er viktig å huske på i en slik sammenheng er at hun hadde et plagsomt fysisk problem...hun hadde svetteringer på boblejakka om vinteren...Hvis det kan være psykisk,bivirkning av medikamenter og slike ting, eller man ikke er så plaget, så vet jeg ikke om man får gjort det så enkelt og billig...det vet jeg i grunn ingenting om.

Lykke til i alle fall!

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fins mange gode råd. Før en går til det drastiske skritt å operere seg eller ta sprøyter som lammer musklene så syns jeg en bør prøve enklere og billigere midler.

På apotek får du kjøpt mange produkter beregnet for å motvirke svetting.

Det fins også strømbehandling som kan hjelpe.

Hvis du bruker søk-funksjonen som er oppe til høyre på det røde feltet så får du mange treff om du søker på svetting, svette og lignende.

http://search.doktoronline.no/searchbin/fsearch?_cmd=search&words=svette&edit=1&type=0&forum=0&entries=25&x=23&y=12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ung jente-76

spør på apoteket,, vet det finnes noe man kan smøre under armene slik at man blir helt tørr.. kommer ikke på hva det heter.. .. kombinert med en antiperspirant fra f.esk clinique(den grønne til jenter) som kan brukes av alle.. den er kjempe fin!! + et lite tips.. bruk trøyer som svetten ikke syntes så godt på.. f.eks IKKE grått!!! men sort..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...