Gjest hungrywolf Skrevet 3. desember 2000 Del Skrevet 3. desember 2000 Jeg er jente, midt i tjueåra. Har alltid hatt god matlyst, som ikke er blitt nedsatt, hverken av kriser eller sykdom. I de siste månedene har jeg imidlertid fått enorm appetitt, uten å ha gjort endringer i aktivitetsnivå eller livssituasjon. Jeg kan spise 10 brødskiver + stor middag i løpet av en dag og fremdeles være skrubbsulten på kvelden. Jeg har aldri gått på harde slankekurer eller hatt store og langvarige overspisningsepisoder. Går ikke på medisiner, har ikke magesår og er ikke gravid. Jeg trener 2-3 ganger i uka, moderat, men mer trening eller mindre trening har ingen betydning for hvor sulten jeg blir. Det er en reell sultfølelse, spiser jeg ikke _masse_, skriker tarmene mine, jeg får hodepine og blir svimmel, fungerer ikke på jobben osv. Blodsukkernivået mitt ligger vanligvis i den nedre delen av normalområdet, men slik har det vært så lenge jeg kan huske. Hva kan grunnen til dette være? Appetitten har økt enormt bare på kort tid, uten at jeg har gjort noe for det. Maten jeg spiser er sunn, men når det blir så store mengder og jeg i tillegg har anlegg for å legge på meg, blir det krise. Har lagt på meg 5 kilo på 2 måneder uten å gjøre annet enn å spise meg mett på sunn mat. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/11576-alltid-sulten/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg Skrevet 4. desember 2000 Del Skrevet 4. desember 2000 Du bør få gjort en generell undersøkelse bla.mtå.stoffskiftet, og evt.infeksjon i tarmene.Lavt blodsukker vil kunne gi appetitt og bør også kontrolleres,evt.med en måling av langtidssukkeret (HBA1C).Skulle alt være normalt på disse prøvene,bør du søke hjelp hos en ernæringsfysiolog for råd vedr.hva og hvordan du bør spise. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/11576-alltid-sulten/#findComment-58903 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.