Gå til innhold

Kan jeg være gravid?


Gjest Sandra

Anbefalte innlegg

Slutta med p-pillene for 19 dager sien(gått på dem konstant i to og et halvt år), så dersom jeg har skjønt det riktig, så er det faktisk 14.6% sjanse for at jeg er gravid nå...dersom kroppen er normal igjen.

Jeg hååååper på to blå!!

Dette er første gangen vi prøver, så vi er såååå spente!!

P.g.a. pillene, vet jeg ikke hvor lang syklus jeg har, skal jeg da gå ut fra en 28-dagers syklus?

Vil det si at jeg kan ta en test to dager etter at mensen (i følge en 28dagers syklus) skulle(?) dukket opp?

Jeg leste i en bok at jeg kan regne med å være ekstra fruktbar rett etter å ha sluttet med kombinasjonspillen...noen som har noen erfaringer med det?

På forrhånd, takk for svar!

Denne uka kommer til å bli laaaaaaaang!!

Stooor klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Hadde du en 28 dagers syklus før du begynte med pillen, er det sansynlig at du får det nå også. Du kan prøve å finne ut når du har eggløsning, og dermed mest fruktbar, ved å følge med på om du får eggløsningsslim. Dette kommer rett etter eggløsningen, og et samleie i denne perioden, kan føre til befruktning, hvis dere er heldige. Ellers vil jeg anbefale deg å ikke bli helt desperat hvis det ikke klaffer i første omgang. Hvis du tar det litt med ro, og gir dere litt tid, er du sansynligvis gravid innen rimelig tid. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...