Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Min mann har siden han var i puberteten hatt store kviser/ byller i nakken og nedover ryggen. (Han er 28 år nå.) Disse er skikkelige vonde og betente, og kan inneholde store mengder puss/blodvann o.l. Som oftest ber han meg klemme ut innholdet, for de blir litt mindre vonde etterpå. Da tar jeg en nål og stikker inn i kvisen der hvor den er mest betent og klemmer ut pusset gjennom hullet. Noen ganger blir de borte etter en "behandling", men noen ganger er den betent pånytt neste dag. Det skyldes at jeg ikke har fått ut alt, antar jeg.

Men tilbake til spørsmålet mitt. Hvorfor får han disse? Og hva kan jeg/han gjøre for å slippe dem?

Jeg kan legge til at han fikk et tips om at sjokolade kunne være årsaken, men det har vi testet ut, og det stemmer ikke.Han har heller ikke kviser i ansiktet.

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/11596-hvorfor-kviser/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg

Denne typer kviser er mest vanlig hos menn,og debuterer ofte i puberteten.De er ikke alltid like lett å bli kvitt,og etterlater seg gjerne arr på huden.Ofte vil det være nødvendig med mer aggressiv behandling i form av lokale midler,eller også med systemisk bruk av antibiotika.Legen hans,evt.i samråd med hudlege,bør se på dette og vurdere de forskjellige alternativene.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/11596-hvorfor-kviser/#findComment-58901
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...