Gå til innhold

Johannesurt


Gjest nassejenta

Anbefalte innlegg

Gjest nassejenta

Hei,

jeg har i dag begynt med johannesurt for aller første gang. Har lest mye positivt om det, og siden det har få bivirkninger tenkte jeg - Why not?

Men jeg lurer på, dersom det har noen virkning for meg, hvor lenge må jeg evt vente på denne virkningen??

Begynte også med B-vitamin, som visstnok også skulle virke avstressende.

Things can only get better...!

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hey!

Ikke dumt å prøve Johannesurt.

Du bruker ikke p-piller? (Johannesurt kan påvirke p-pillene slik at de ikke fungerer optimalt)

I tillegg til B-vitamin kan du prøve å ta Omega3 i dobbel dose og sørge for å få i deg e og c-vitaminer.

http://www.psykiskhelse.no/artikkel.asp?id=1076

http://www.psykiskhelse.no/artikkel.asp?id=1077

I tillegg så hjelper det å tro på at det fungerer! ;)

Noenlunde stabilt blodsukker kan hjelpe på humørsvigninger. (Spis ofte og vær forsiktig med sukker og hvitt brød)

Å være i fysisk aktivitet er bevist at fungerer på lettere depresjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nassejenta

Hey!

Ikke dumt å prøve Johannesurt.

Du bruker ikke p-piller? (Johannesurt kan påvirke p-pillene slik at de ikke fungerer optimalt)

I tillegg til B-vitamin kan du prøve å ta Omega3 i dobbel dose og sørge for å få i deg e og c-vitaminer.

http://www.psykiskhelse.no/artikkel.asp?id=1076

http://www.psykiskhelse.no/artikkel.asp?id=1077

I tillegg så hjelper det å tro på at det fungerer! ;)

Noenlunde stabilt blodsukker kan hjelpe på humørsvigninger. (Spis ofte og vær forsiktig med sukker og hvitt brød)

Å være i fysisk aktivitet er bevist at fungerer på lettere depresjoner.

Hei soleil -

tusen takk for informativt svar!

Bruker ikke p-pille, så jeg er like safe som aldri... :)

Fysisk aktivitet er et sårt punkt... jeg er i ganske dårlig forfatning, men vil gjerne gjøre noe med det. Trenger en fot i rompa!

Du sier Omega3 - men tror du at tran er like effektivt? (Er ikke så dyrt + det har vi i hus..) Joda, vet det smaker pø.. Men hva er man ikke villig til å gjøre?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei soleil -

tusen takk for informativt svar!

Bruker ikke p-pille, så jeg er like safe som aldri... :)

Fysisk aktivitet er et sårt punkt... jeg er i ganske dårlig forfatning, men vil gjerne gjøre noe med det. Trenger en fot i rompa!

Du sier Omega3 - men tror du at tran er like effektivt? (Er ikke så dyrt + det har vi i hus..) Joda, vet det smaker pø.. Men hva er man ikke villig til å gjøre?

Med vennlig hilsen

Omega3 får du også kjøpt på dagligvarebutikken. Koster nok mer enn tran, ja.

Det er jo Omega3 i tran så det er verdt et forsøk.

Fet fisk er det også omega3 i. Liker du kanskje makrell i tomat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Charlotta

Hei nassejenta,

Jeg er en annen ung kvinne som begynet på Johannesurt for to uker siden. I dag tok jeg min 15 tablett ;-)

Og vet du hva? Dette har funket på meg!!

Det var legen min som tipset meg om dette, da vi var inne på hva som kunne hjelpe meg ut av en lettere depresjon. Han sa at hadde jeg vært tyngre deprimert, ville han anbefalt vanlige antidepressiva, men så sa han og at mange andre pasienter hadde hatt god nytte av johannesurt for lette til moderate depresjoner.

Så ok, jeg hev meg rundt og kjøpte en pakke på apotek. Spiser nå en pille hver morgen.

jeg går heller ikke på p-piller, og er som deg like safe som aldri ;-) hehe....

Jeg bruker heller ingen andre medisiner.

Jeg opplevde at jeg fikk virkning av tablettene etter 5-6 dager. Etter dette har det gradvis gått oppover med meg. Jeg kan i dag, med hånden på hjertet, si at jeg ikke er deprimert. Enda er det litt triste ting som ligger der, og jeg har innsett at jeg uansett bør snakke med noen om det (for jeg tror ikke kun på piller). Men pillene har hjulpet i seg selv.

Tiltakslysten er tilbake, humøret er veldig bra, jeg er stabil og svinger ikke fra dag til dag.

Jeg håper det har samme effekt for deg-

Har forøvrig ikke meerket noen bivirkninger. Var litt kvalm et par dager, og det var nok kanskje bivirkning. Men det overlevde jeg.

Fortell hvordan det går da! :-)

Håper forøvrig jeg , om to uker igejn,kan si at det fortsatt går bra. Det hadde jo tatt seg ut om dette hjelper bare for en kort stund, men jeg har veldig tro på det. Ta et søk her på DOL, så finner du mange andre fornøyde.

:-)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nassejenta

Hei nassejenta,

Jeg er en annen ung kvinne som begynet på Johannesurt for to uker siden. I dag tok jeg min 15 tablett ;-)

Og vet du hva? Dette har funket på meg!!

Det var legen min som tipset meg om dette, da vi var inne på hva som kunne hjelpe meg ut av en lettere depresjon. Han sa at hadde jeg vært tyngre deprimert, ville han anbefalt vanlige antidepressiva, men så sa han og at mange andre pasienter hadde hatt god nytte av johannesurt for lette til moderate depresjoner.

Så ok, jeg hev meg rundt og kjøpte en pakke på apotek. Spiser nå en pille hver morgen.

jeg går heller ikke på p-piller, og er som deg like safe som aldri ;-) hehe....

Jeg bruker heller ingen andre medisiner.

Jeg opplevde at jeg fikk virkning av tablettene etter 5-6 dager. Etter dette har det gradvis gått oppover med meg. Jeg kan i dag, med hånden på hjertet, si at jeg ikke er deprimert. Enda er det litt triste ting som ligger der, og jeg har innsett at jeg uansett bør snakke med noen om det (for jeg tror ikke kun på piller). Men pillene har hjulpet i seg selv.

Tiltakslysten er tilbake, humøret er veldig bra, jeg er stabil og svinger ikke fra dag til dag.

Jeg håper det har samme effekt for deg-

Har forøvrig ikke meerket noen bivirkninger. Var litt kvalm et par dager, og det var nok kanskje bivirkning. Men det overlevde jeg.

Fortell hvordan det går da! :-)

Håper forøvrig jeg , om to uker igejn,kan si at det fortsatt går bra. Det hadde jo tatt seg ut om dette hjelper bare for en kort stund, men jeg har veldig tro på det. Ta et søk her på DOL, så finner du mange andre fornøyde.

:-)

mvh

Hei Charlotta,

takk for oppmuntrende og hyggelig svar!!

Hvor viktig er det at de tas på samme tidspunkt - jeg hadde bestemt meg for kl.18 - men er på jobb og har glemt dem hjemme..... Tar den i kveld når jeg kommer hjem, i 23-tida.. Men det må vel gå bra...??

Vel, vi får håpe på samme gode resultat for meg - og lykke til videre til oss begge!!!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...