Gå til innhold

Hvor mye i norske kroner?

Anbefalte innlegg

Gjest ikkeheltmed
Skrevet

Vet det er en regel for at man må betale toll hvis man bestiller varer for mer enn 200 kroner fra utlandet.

Tenkte jeg skulle bestille en dvd som koster 16.99 på play.som. Noen som vet hva jeg skal gange med for å finne ut hvor mye dette er i nkr?

Skrevet

16.99 dollar ? Dollaren står i 7.5 sånn cirka, så der er du godt under.

Hvis du er rett i nærheten av grensen, må du sjekke kursen på tollvesenets sider, det er den som gjelder.

Gjest kroppogsjel
Skrevet

16.99 i hvilken valuta ?

Hun skal bestille fra play.com, og den er engelsk, så vi snakker om pund. Fint hvis dere kan svare videre, for dette lurer jeg også på....

Skrevet

Hun skal bestille fra play.com, og den er engelsk, så vi snakker om pund. Fint hvis dere kan svare videre, for dette lurer jeg også på....

Gå til www.toll.no, velg Omregningskurser. Pund = GBP.

Skrevet

Britiske pund er forholdsvis dyre om dagen, så man kan, dersom man kommer borti en toller med en jævla dårlig dag, ryke på filmer som koster £16,99.

Per dags dato tilsvarer dette tross alt 201,38163 norske kroner.

Skrevet

Britiske pund er forholdsvis dyre om dagen, så man kan, dersom man kommer borti en toller med en jævla dårlig dag, ryke på filmer som koster £16,99.

Hei,

Jeg mener tollerene har "egne satser", som de bruker i lengre perioder, med mindre det er store valutasvingninger.

De oppdateres ikke hver dag, men langt sjeldnere.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hei,

Jeg mener tollerene har "egne satser", som de bruker i lengre perioder, med mindre det er store valutasvingninger.

De oppdateres ikke hver dag, men langt sjeldnere.

Med vennlig hilsen

Ja, det stemmer nok. Jeg har i hvert fall hørt noe lignende.

Uansett så er det her snakk om så lite over at det burde gå greit. Litt skjønn bruker jo de fleste.

Når det gjelder den aktuelle nettbutikken så er også frakt bakt inn i denne prisen, og folk har tidligere vunnet fram mot dem i saker hvor tollen har krevd dem for avgifter, mens forbrukerrådet har kommet fram til at frakten må ha utgjort mer enn 5-10 kroner av beløpet, ergo ville pakken kommet under 200 kroners grensen om man trakk fra frakten.

Er forresten ordet negresse rasistisk? Kom inn på det her i går, og personlig ble jeg noe i tvil da jeg, av en eller annen grunn, regner dette ordet som veldig positivt ladet.

Skrevet

Jeg tror tollerne er veldig strikse på dette med 200 kr grensa. Man vet hvor "molbo" det kan være...200 kr er grensa og det kommer man nok ikke utenom...

Jeg får derimot butikkene til å sende meg pakken som en gave, da kan jeg bestille akkurat så dyrt jeg vil, men jeg kan tenke meg at store butikker kanskje ikke praktiserer dette...

Gjest kroppogsjel
Skrevet

Gå til www.toll.no, velg Omregningskurser. Pund = GBP.

Takk Atene. Var inne på siden, men dette er jo byråkratisk skrevet..... Men svaret jeg endte opp med til slutt fra dem (sendte mail) at de legger til toll så lenge det kommer på mer en kr. 200, og de tar utgangspunkt i valutakursen på fortollingstidspunktet. Så man kan ende opp med å måtte betale toll eller ikke betale toll alt etter kursen den dagen varen kommer. Og her (Drammen) bruker de IKKE skjønn. Femti øre over grensa? Ja da blir filmen straks litt dyrere..... Venter til kursen går litt ned jeg da?

Skrevet

Et engelsk firma skal vel trekke engelsk moms fra 16,99 GBP når de selger til personer utenom EU.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...