Gå til innhold

smerte ved samleie


kjelene

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge hatt smerter ved samleie, iallefall 2 mnd er det blitt.

Det er ikke vondt når han er kommet igang, men når han trenger inn gjør det veldig vondt.

Jeg og han har kjent og funnet ut hvor det er vondt, og det er i kantene rundt åpningen.

Det føles som om jeg er sår, noe jeg har lett for å bli, men vi har holdt opp å ha sex i over 2 uker for å se om det var sår jeg var.

Men, det er like smertefullt hver gang.

Jeg var en tur hos gynekologen, men hun fant ingenting galt.

Dette er ikke noe jeg kan leve med for å si det slik, det er såpass vondt at jeg nå har begynt å spenne meg hver gang han skal trenge inn.

Hadde det vært rift eller sår hadde vel gynekologen sett det ?

Håper du kan hjelpe meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det du beskriver lyder som tilstanden 'vestibulitt' hvor det er sårhet og smerte ved skjedeinngangen på begge sider. Vi vet ikke hvordan det oppstår og har dessverre ikke effektive hjelpemidler. Ingen lokalbehandling synes å være effektiv. Det kan gå over av seg selv.

Man kan forsøke en tid uten samleie og behandling med antidepressive midler (selv om det ikke er psykitarisk lidelse !). I ekstreme tilfeller kan man operere. Få henvisning til en spesialist som har spesial kompetanse innen feltet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...