Gå til innhold

Von Willebrands sykdom

Anbefalte innlegg

fish1365380559

Hei.

Jeg har Von Willebrands bløder sykdom, med disse verdiene: trombocytter på 200, blødningstid på 5,5 minutter.

Cepho-test var 36 sek, det vil si ved øvre normal grense.

Imidlertid hadde han et faktor VIII nivå på 28%, vw faktor antigen på 30% og Ristocetin cofaktor på bare 5%.

Han har således en sikker VW sykdom, av moderat grad.

Har hørt at det finnes en ny klassifisering av VW. Hvilken Type faller jeg inn under, og bør jeg ta noen forholdsregler i dagliglivet? Jeg merker ingenting til VW i det daglige.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/116132-von-willebrands-sykdom/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå husker jeg ikke alle verdien mine , bare den siste blødningstiden som var på 9,5 minutter.

Men nå har jeg VW i mild grad , samt er bærer av Hemofili A alvorlig grad.

I det daglige trenger du ikke tenke på forhåndregler , med unntak hvis du er dame og har kraftige/forlengede mens.

Er du plaget av neseblødninger eller andre slimhinneblødninger kan du ta Cykokapron tabletter for dette.(Reseptbelagt)

Men skal du en gang operere eller trekke tenner må du huske å gi beskjed , for da vil du få medisiner intravanøst i forkant !

Hvilken klassifisering av VW du faller undeer , vet jeg ikke!

Mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...