Gå til innhold

Omsorgspermisjon når far er syk???

Anbefalte innlegg

Min mann fikk hjerteinnfarkt i februar. Etter den tid har han vært ganske syk, og 80% sykemeldt. Nå er han på sykehuset (igjen), og det vurderes hjerteoperasjon, noe som medfører at han får et langt sykeleie/rehabilitering.

Jeg er ute i svangerskapspermisjon, og skal tilbake i 80% jobb fra 01.02.01 T.o. har jeg fått overført farskvoten, og har tatt to mndr. permisjon uten lønn (delvis p.g.a. at jeg er for SLITEN til å begynne på jobb nå i desember).

Dette året som skulle bli så fint har vært et SLIT for meg, og det er like før jeg kolapser. Har ikke avlastning fra familie, og det har vært tungt å være alene med det meste av omsorgen for vår sønn, samt ta meg av min mann.

Jeg har vært nærmest "innesperret" i et år, har liksom ikke turt å forlate far og sønn alene, fordi min man har vært så syk, og jeg har vært redd for hva som kunne skje.

Det jeg nå lurer på, finnes det noen ordning som gjør at jeg kan få noen form for stønad fra Trygdekontoret, slik at jeg kan søke om videre permisjon fra jobben til min mann blir frisk. Jeg har en jobb som krever masse av meg, og innebærer en del reising.

Dette ble litt langt, men ville gi et lite innblikk i situasjonen.

Takknemlig for svar!!

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/11618-omsorgspermisjon-n%C3%A5r-far-er-syk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Dersom din mann trenger pleie/tilsyn, kan han søke om hjelpestønad (kr 918 pr mnd).

Andre ordninger finnes ikke i folketrygden for ditt behov, men dersom du blir syk av dette kan du ha rett på sykepenger - forutsatt at det er mindre enn 3 mndr siden sist du hadde inntekt, og at hensikten med permisjonen har falt vekk som følge av sykdommen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...