Ire1365380559 Skrevet 15. august 2003 Skrevet 15. august 2003 Er kvinne, 46, og har hatt smerter/stivhet i korsrygg/bekken/hofter etter natt og stillesitting siden 18-årsalderen. Blir bedre ved bevegelse.Ble utredet av reumatolog for noen år siden, men ingen diagnose. Grunn: Vanskelig å se endringer på røntgen og neg.HLA B27-test. Er nå så stiv om morgenen at det er problematisk å kle på seg. Har av og til langvarig vondt i hæl/akilles, spesielt morgen. Hatt hovne ankler og hælsmerter et par uker nå. Lurer på om jeg likevel kan ha Bechterew? Trener jevnlig, også hos fysioterapaut, men skulle gjerne hatt en diagnose! 0 Siter
libra Skrevet 15. august 2003 Skrevet 15. august 2003 Kan du ikke be legen din henvise deg til nye røntgenbilder? Jeg har bechterew som er diagnostisert ut fra skjelettendringer i iliosacralleddet, disse endringene ble ikke påvist før jeg hadde vært syk i flere år. Ved første runde med røntgenbilder var det ikke endringer, men noen år senere var det mer enn nok til å fastsette diagnosen. Jeg mener å ha hørt at de aller fleste med bechterew er HLA-B27-positive, men at det finnes unntak. Mas litt mer på legen din du, lykke til. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.