Gå til innhold

noe rart...Dr.Moen


Gjest Morrax

Anbefalte innlegg

Jeg oppdaget noe veldig ekkelt for noen dager siden, som har tatt nattesøvnen min. For to år siden fikk jeg en gutt, og etter det har jeg hatt problemer med å trene opp igjen bekkenet. Så av og til stikker jeg en finger oppi og forsøker og knipe på den. Noe jeg nesten aldri gjør (etter fødselen), da jeg synes det er litt ekkelt. Jeg oppdaget nesten et stort hulrom på ene siden av skjeden(ca. 6-7 cm opp), med en tapp! Jeg tenkte, er det livmorhalsen, så langt nede? Men skjeden fortsetter videre forbi! Hva kan dette være? Kan det være en skade fra fødselen? Turnusen som skjekket meg på etterkontrollen, tok liksom ikke en skikkelig undersøkelse.

Jeg trenger virkelig svar!

På forhånd tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er en kvinne i 30-årene, og jeg er slik du beskriver, både før og etter fødsler. Finn en bok som viser bilder av kvinnens forplantningsorganer, og du vil se at livmorens hals og munn ender som en "trakt" inn i skjeden. Jeg tror nok vi er helt normale. Har iallfall aldri fått noen kommentarer fra min lege/gynekologer.

Klem fra Heidi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Det er vel livmorhalsen du kjenner, iblant kan den kjennes rett innenfor skjedeinngangen, det er ikke uvanlig. Det er ikke egentlig skade, men en slapphet av bekkenbunnen etter fødselen som gjør at den kommer lengre ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...