Gå til innhold

Diazepam og depresjon


Gjest diazepamium

Anbefalte innlegg

Gjest diazepamium

Jeg har slitt med GAD og panikkangst i snart to år. Det jeg har merket i det siste er når jeg tar 10mg diazepam, så roer det angsten, men jeg blir helt nedfor og på en måte verre. Er dette en bivirkning for diazepam eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet

Kan du komme med merkevarenavnet på medisinen? Det er nok ikke alle her som har pugget annet enn medisinens 'egennavn'!

Er det Sobril du mener kanskje?

I så fall har jeg ikke merket noe til at det gir verre depressivitet etter at den beroligende virkningen gir seg.

Men det 'redder dagen' for meg de dagene jeg bare MÅ fungere ganske normalt. Jeg tar derfor bare pillen de gangene jeg vet det vil gå ut over ungene hvis jeg IKKE tar den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Windsong

Kan du komme med merkevarenavnet på medisinen? Det er nok ikke alle her som har pugget annet enn medisinens 'egennavn'!

Er det Sobril du mener kanskje?

I så fall har jeg ikke merket noe til at det gir verre depressivitet etter at den beroligende virkningen gir seg.

Men det 'redder dagen' for meg de dagene jeg bare MÅ fungere ganske normalt. Jeg tar derfor bare pillen de gangene jeg vet det vil gå ut over ungene hvis jeg IKKE tar den.

Jeg opplevde selv dette da jeg første gang jeg gikk til lege med angst/depresjon og fikk Valium. Den gjorde meg rett og slett MER deprimert selv om den tok brodden av angsten.

Med Sobril og Rivotril har jeg ikke opplevd dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernemor

Jeg opplevde selv dette da jeg første gang jeg gikk til lege med angst/depresjon og fikk Valium. Den gjorde meg rett og slett MER deprimert selv om den tok brodden av angsten.

Med Sobril og Rivotril har jeg ikke opplevd dette.

Jeg har prøvd Sobril, men har også (av en venninne) fått anbefalt Sobril.

Kan du si noe om hva som er forskjellen (eller likheten) i virkning mellom disse to?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Windsong

Jeg har prøvd Sobril, men har også (av en venninne) fått anbefalt Sobril.

Kan du si noe om hva som er forskjellen (eller likheten) i virkning mellom disse to?

Ta en titt på felleskatalogen.no

De to tablettene har litt forskjellig virkestoff, og dermed f.eks. forskjellig halveringstid/virketid. Valium virker i tillegg til å være angstdempende muskelavslappende og krampestillende. Sobril har en mer spesifikk angstdempende virkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...