Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er stefar til en jente på 13 år som i disse dager er innlagt på sykehus med hodesmerter lokalisert i tinningene. Hun beskriver det som "en klemme som sitter over hodet fra tinning til tinning". I tillegg har hun rel. lavt blodtrykk: 85/50 liggende og 100/50 stående, og dårlig matlyst. Vanlige smertestillende medisiner funker ikke. Heller ikke Anervan. Hva tror du om hennes tilstand? Hilsen bekymret gudfar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/11630-migrene-hos-ten%C3%A5ring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rolf Salvesen, spesialist i nevrologi

Kjære Gudfar !

I og med at hun er innlagt på sykehus for dette, betyr jo det at hun blir grundig undersøkt. Ditt spørsmål kan derfor ganske sikkert besvares bedre av de leger som har henne til undersøkelse.

Hei Gudfar! Jeg var selv innlagt på sykehus i 10-11 års alderen med omtrent denne diagnosen (husker ikke hva blodtrykket var) Det ble tatt all verdens prøver, men man fant ingenting. Heldigvis gikk det over av seg selv etter 14 dager. Legene sa at det kanskje vare "et virus", hvilket i virkeligheten betyr at de ikke kunne gi noen god forklaring.

Etter at jeg ble voksen har jeg "pådratt" meg en slitsom kronisk daglig hodepine, men jeg er veldig usikker på om det kan ha noen sammenheng med episoden fra min barndom...

Vennlig hilsen

Hei Gudfar! Jeg var selv innlagt på sykehus i 10-11 års alderen med omtrent denne diagnosen (husker ikke hva blodtrykket var) Det ble tatt all verdens prøver, men man fant ingenting. Heldigvis gikk det over av seg selv etter 14 dager. Legene sa at det kanskje vare "et virus", hvilket i virkeligheten betyr at de ikke kunne gi noen god forklaring.

Etter at jeg ble voksen har jeg "pådratt" meg en slitsom kronisk daglig hodepine, men jeg er veldig usikker på om det kan ha noen sammenheng med episoden fra min barndom...

Vennlig hilsen

Hei edrik!

Takk for svaret. Jenta vår er nå kommet hjem med uforrettet sak. Hun er heldigvis kvitt hodepinen! Legene avskrev det som stress eller noe slikt... ;)

Blodtrykket hennes er fortsatt lavere enn det hun vanligvis har, hvilket gjør at hun av og til er svimmel og ør. Legene mente at de lave blodtrykksverdiene var "normale for en tenåringsjente", men jeg er ikke spesielt tilfreds med en slik lettvint forklaring.

masse hilsener fra Gudfar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...