Gå til innhold

lav blodprosent!

Anbefalte innlegg

Gjest slappingen

Hei

JEg er en jente med lav blodprosent , den svinger litt i perioder. Og nå for tiden er jeg fryktelig fryktelig trett og sliten og vil sove så mye som mulig , noe som selvfølgelig er upraktisk. Også blir jeg andpusten av å gå oppe n trapp for tida..og jeg har ganske god kondis egentlig.

Jeg vet at jeg ikke mangler jern , tvert imot har jeg et stort overskudd av det. Hemolytisk anemi står det i legeerklæringen. Dessverre vet de ikke årsaken til den.

Det jeg altså lurer på er at siden legene ikke kan gi meg noen "kur" så tenkte jeg at kanskje det finnes noen endringer i kostholdet , kosttilskuddd, endringer i livstil! et eller annet jeg kan gjøre for å bli friskere og i bedre form?

hva betyr det å ha en relativt utalt asteni?

og å ha en grad av hypoalbuminemi?

grad av splenomegali?

hadde vært fint om jeg kunne få noen svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/11633-lav-blodprosent/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nina Lindstad, spesialist i allmennmedis

Til slappingen. asteni betyr slitenhet. Hypoalbuminuri betyr lite av en viss type eggehvitestoff i blodet, splenomegali betyr stor milt. vet ikke hvor godt du er utredet, men årsak til forstørret milt og de andre plagene dine bør finnes. Kjenner ikke til noe kosthold som kan øke blodprosenten sålenge jernmangel ikke er årsak.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/11633-lav-blodprosent/#findComment-59691
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...