Gå til innhold

Ring i nesa/bolt i tunga og fødsel


Naomi

Anbefalte innlegg

Heihei!!

Var nettopp på besøk hos ny jordmor idag, og hun sa det at jeg måtte ta ut bolten i tunga og ringen i nesa før fødselen (kunne gjerne vente til etter nyttår), siden legene ville komme til å nekte å gi meg bedøvelse/epidural så lenge jeg hadde disse på...

Stemmer det virkelig..hun sa det var nye direktiver hun hadde fått fra legene..trodde at når det gjaldt epidural så gis den jo gjennom ryggen?? Hva er da sammenhengen mellom infeksjonsfare i piercingene og epidural? Må jeg fjerne dem etter nyttår, eller kan jeg vente til "siste liten" - dvs hvis det blir bruk for bedøvelse og sånn så kan de jo fjerne piercingene der og da..?

Har lite lyst til å ta vekk piercingene mine..:'(

Kan legge til at jeg har hatt bolten i tunga i 2 år og ringen i nesa i 2 1/2 år, begge uten noen form for problemer nå/i fortiden..og at jeg skal føde på Haukeland sykehus....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du må ha hastekeisersnitt og det står om sekunder er det vel ikke verdt det å ha piercinger som det kanskje tar tid å få ut? Har hørt om de som strever lenge for å få løsnet ringer f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åsa Prebensen, Jordmor

Jag har inte hört att piercing ringar skulle vara någon far när man skulle få epidural. Kanskje så är tillfället , vid ditt sjukhus? Om du därimot behöver att gjöra ett akut kejsarsnitt, så måsste dessa ringar tas ut. DEt kan då bli svårt att hinnas med om allt skall skje fort och de är svåra att ta ut. Mitt råd är att ta ut dem alldeles innan du åker in till förlossningen(föden), så blir det inget bekymmer. Lycka till!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...