Gå til innhold

Ryggsmerter

Anbefalte innlegg

Torhild1365380560

Hei !

Jeg vil gjerne begynne med å fortelle litt om min sykdomms historie de 2 siste årene.

Oppsøkte min fastlege for ca 2 år siden pga magesmerter og

ømmhet nederst i korsryggen. Magesmertene minner mye om litt kraftige menssmerter samtidig med at magen er oppblåst. Jo mere smerter i magen , jo sterkere smerter hadde jeg nederst i korsryggen. Det ble da fastslått ishiass(vet ikke om jeg skriver det riktig) Smertene forværret seg ved langvarig sitting, ståing og gåing, spesiellt i mottbakker.

Problemet mitt er at dette er ikke noe som i går over, men som kommer tilbake hele tiden og med økt styrke. I den senere tiden er jeg også blitt plaget med ekstrem stølhetsfølelse i rumpen , beina og utover i armene uten at jeg har trenet eller gjort noe som skulle tilsi at musklene mine er brukt mer enn vanlig. Smertene kommer og går fra dag til dag, men det er som oftes værre når det regner og er råvær, Jeg har fått senebetennelse bak skulderbladene nå i sommer og smærtene og stølheten i kroppen er av og til så intense at jeg nå virkelig frykter for hvordan dette skal gå fremover?

Så derfor spør jeg deg om hva du tror det kan være og om det evt. finnes medisiner og eller et behandlingsopplegg jeg kan bruke for å holde dette i sjakk. Kan i den forbindelse legge til at legen min har skrevet ut brexidol som jeg kan ta når det er som værst, De hjelper noe der å da, men skal jo ikke benyttes så ofte .

På forhånd takk

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/116434-ryggsmerter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Disse smertene kjenner jeg igjen etter 4 år , med permanente smerter.

Orket ikke å kjøre bil til slutt.

Først ta en test diett med mat uten sukker. 1 uke

Med dette så mener jeg uten sukker , det er nesten sukker i alt mat , les innholds fortegnelse.

Jeg reagerte på sukkeret i makrell i tomat eller eple så lite skulle det til.

Hvis det hjelper så kan du parasitter i kroppen.

Boka blotypedietten hjelper også i slike tilfeller.

Slå opp på Kvasi blotypedietten.

Spis kun medisinsk mat under testen.

Ikke drikk vann 30 minutt før eller etter mat.

Hjelper noe av dette så får du mer info

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/116434-ryggsmerter/#findComment-700586
Del på andre sider

Er ryggsmertene fortsatt lokalisert i korsryggen? Da kan jeg forstå smerter i baken og i beina, for plager i ryggen gir gjerne refererte smerter til nærliggende muskler. Og har du en betennelse i isjasnerven eller at vev trykker direkte på den, vil nerven sende ut signaler om smerter som om de kom et annet steds fra. Du sier du er støl, men er du noen gang nummen? Prikker det?

Smertene i armene skjønner jeg ikke om du har plager i korsryggen, da må det være feilbelastning som følge av plagene dine i ryggen, kroppen har sin egen måte å prøve å løse problemer på.

Men har du vært hos legen din nylig, hos fysioterapeut, tatt røntgen eller MR, tatt reumaprøver?

Viktige saker, og uten svar på dette vil det være umulig å kunne svare på hva som kan hjelpe deg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/116434-ryggsmerter/#findComment-701302
Del på andre sider

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Kanskje bør legen din sjekke vanlige blodprøver med tanke på leddsykdommer, inkludert senkning. Jernlager og stoffskifte bør også måles.Med såpass langvarige smerter kan det være aktuelt med et CT-bilde av korsryggen, som er mye bedre enn vanlig røntgen. Synes også det er viktig med en grundig underlivs-sjekk, gjerne med ultralyd av eggstokkene. Det er viktig at du får kontakt med en fysioterapeut, gjerne en manuell terapeut som kan følge deg litt over tid, og som kan gi deg et eget trenings-opplegg. Det vil være viktig for deg å sitte riktig, både på jobben, og særlig ved bilkjøring.Brexidol kan trygt brukes, om du ikke får magesmerter eller sure oppstøt av det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/116434-ryggsmerter/#findComment-701309
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...