Gå til innhold

Opprydding av mage etter fødsel !

Anbefalte innlegg

Hei !

Har vært så heldig å bli mor til tre små karbater som nå er 14 mnd. Medaljens bakside er imidlertid de forandringer i mageregionen det førte med seg.Var godt trent før fødselen, men da jeg skulle "trene meg opp" etterpå ble jeg veldig skuffa over at jeg knapt nok hadde reaksjon i magen når jeg skulle ta sit ups. Hadde også forferdelige smerter i magen ved all form for fysisk aktivitet utover normal gange.Det har vært slik siden fødselen så her om dagen gikk jeg til legen for å få sjekket at alt var som det skulle etter keisersnittet. Nå viser det seg at mine magemusler er alt fra alvorlig strukket til fraværende og at det + svangerskapet har ført til at nyrene mine og tarmsystemet har "kommet ut av stilling".Venter nå på operasjon får å sy sammen magemusklene samt fjerne det de kan ta bort av overskuddshud. Er det noen her som har gjort dette før meg og som kan fortelle meg hvor lang tid det tar før man kan fungere normalt igjen etterpå.

Er veldig takknemlig for svar, var faktisk ikke forberedt på dette i det heletatt. Skjønner jo at man kommer til sitte igjen med noe hengemage og 90 års hud etter et trillingsvangerskap, men ingen sa noe om at invollene mine kom til å bli mixa om inni der. Er mest glad for at jeg har friske barn, men med tre ettåringer føler jeg at det er viktig at mamman klarer å røre seg litt også !

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/116461-opprydding-av-mage-etter-f%C3%B8dsel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...