Gå til innhold

medikamenter for innsovning


Gjest tod

Anbefalte innlegg

Jeg har nå en døgnrytme fra en annen planet, den er invertert! Og det skyldes ikke bare mangel på struktur i denne akk så strevsomme tilværelsen, for da jeg jobba i sommer måtte jeg stå opp 8, og selv om jeg la meg i rimelig tid, falt jeg ikke i søvn for i de grønnjævligste timer. Antakelig sov jeg i snitt 5 timer natt i (arbeids)uka, og da tok jeg Nozinan og i begynnelsen også Stilnoct. Sistnevnte virka riktignok ganske bra, men psykiaterne er jo så gnitne med de preparatene.

Jeg etterspør et preparat som 1) virker, som man faktisk sovner av 2) ikke fører til avhengighet 3) ikke er for lenge i kroppen, har kort halveringstid.

Reelt sett har man vel valget mellom Vallergan, Tolvon og Nizonan? Er også Remeron et alternativ? Hva er best? La meg legge til at jeg fikk Nazionan pga noen kvasipsykotiske greier ved innsovning, dette er ikke lenger et problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet

Jeg har hatt samme problem som deg. Jeg får seroquel. Dette er tabletter mot schitzofreni, men jeg har følt meg bedre etter at jeg fikk dem. Nå klarer jeg ivertfall å sove og gjøre visse ting som å trene og rydde så det ser sånn nogenlunde ut rundt meg. De er litt leie i begynnelsen mht bivirkninger i begynnelsen, man får treg mage og litt ubehagelig effekt på hodet, minner litt om å røyke hasj og at du blir veldig svimmel (jeg klarte såvidt gå til senga de første 2-3 dagene jeg tok det), men det gir seg etter en ukes tid og da har du overhodet ingen bivirkninger i det heletatt.

Nå sovner jeg uten å merke noe til det, og når jeg våkner på morgenen føler jeg meg utvilt. Ingen hangover i det heletatt, og jeg blir ikke tilvendt det i de dosene jeg tar nå. Perfekt for meg. Jeg tar 400mg hver kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...