Gå til innhold

hevntanker


Gjest mann-77-modell

Anbefalte innlegg

Gjest mann-77-modell

Jeg har blitt utsatt for mye rart opp igjennom mitt liv og sliter veldig med hevntanker. Jeg har lyst på å torturere og drepe de folkene som har gjort dette mot meg (går ikke nærmere inn på hva), og jeg har gått og bært på dette hatet i mange år nå og det er like sterkt. Jeg tenker på det hver dag. Jeg må anstrenge meg for å ikke gjøre noe drastisk. Jeg har såvidt nevnt tankene mine for psykiater/lege men tør ikke gå så mye innpå det pga. at jeg er redd for å bli tvangsinnlagt.

Jeg har psykiske problemer av ganske alvorlig karakter, som gjør at jeg er på rehabiliteringstrygd. Hvor stor er risikoen for at jeg kan bli tvangsinnlagt hvis jeg forteller om disse tankene, og hva skal jeg gjøre for å bli kvitt dem? Jeg er enda ung, har ikke opplevd stort i livet mitt pga at den psykiske sykdommen min har gjort meg sosialt isolert og har ikke lyst på å tilbringe resten av livet i fengsel, samtidig er hevntankene så sterke at jeg mange ganger tenker at jeg egentlig gir blaffen. Jeg klarer ikke få orden på livet mitt før disse tankene er ute av hodet mitt. Så hva bør jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bør ta dette opp med din behandler. Han kan ikke tvangsinnlegge deg på grunn av dine hevntanker. Ved å ta opp problemet, viser du at du faktisk tar annsvar. Ofte forsvinner det gradvis når man snakker om det med andre.

Stor klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hevntanker, og jeg var livredd for å fortelle det til min behandler. Men jeg tok meg imot og fortalte det.

Du kan ikke tvangsinnlegges pga at du har tanker om å hevne deg på de som har gjort deg vondt i livet. Skal du tvangsinnleggses så må du være til fare for deg selv og andre.

klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slitern

Jeg kan også ha hevntanker overfor mennesker som har gjort meg vondt i livet, men jeg sier til meg selv at det vil bare skade meg selv igjen, samt at jeg vil bli satt i fengsel. Men hatet er der fortsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wannabe-bassist

Jeg har det også vanskelig, med dager da jeg er veldig paranoid og langt nede.

Jeg har begynt å skrive dikt eller låttekster for å få dritten ut av hodet. Det kan du også prøve! Bare tenk på alle de artistene som f.eks. James Hetfield og Eminem som har hjulpet mange og seg selv med å få ned følelsene sine ut i ord. Prøv å få et kreativt utløp for sinnet ditt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...