Gå til innhold

Hva synes dere om DOL nå?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg syns spørsmålet i seg selv er litt tåpelig. For det mange "gamle" DOL-ere egentlig savner er de personene som var her for 1-2 år siden. Man savner de store diskusjonene, man savner spenningen ved å logge seg på DOL timesvis hver dag.

Det er en gang sånn at etter en tid, så går man litt lei. De fleste temaer er utdebatert, og jevnlig dukker det opp nye nick og personer her, som tar opp saker man egentlig er "lei" av.

Når det gjelder selve lay-outen på DOL, så syns jeg den er blitt både finere og lettere å finne fram i. Det jeg syns er dumt er at man er nødt til å registrere seg så omstendelig med mail-adresse og det hele for å få spørre legen om vondt i stortåa. Det er tungvindt, og virker sikkert avvisende på de som bare er inne for å spørre et spørsmål, men som ikke har planer om å bli "faste brukere".

Slettingen syns jeg i hovedsak er av det gode. Det sporer innimellom ganske kraftig av i enkelte tråder, og jeg syns det er fint at noen følger med. Faktisk syns jeg tidligere til tider det var skikkelig ille at man tillot trakassering av enkeltpersoner, uten at det ble reagert.

Jeg får vel legge til at jeg jevnlig er innom DOL, men sjelden for å delta i de helt store debattene. Jeg leser atskillig mer enn jeg skriver, for å si det sånn.

Ett meget velformulert og fornuftig innlegg/svar. Sier meg enig.

Har ingen sterke meninger om grensesnittet i noen retninger - synes det fungerer helt greit.

Når det gjelder sletting av innlegg virker det som det er en gjeng med drittunger her som tester hvor langt de kan gå før Webmaster sletter innleggene. Webmaster(e) er jo tross alt bare mennesker de også - så det er helt sikkert at de har slettet innlegg som kunen ha stått - og de har helt sikkert også latt være å slette innlegg som burde ha stått. SO WHAT !!??

Det er mange som klager på småprat - at man ikke lenger kan sende PM'er. Greit nok at det kanskje var flere mennesker der før - men det var hvertfall ikke flere som snakket på åpent.

Sånn jeg har skjønt det så har vel DOL med omleggingen prøvd å få en litt mer profesjonell , seriøs og faglig profil. Det er også noe en må rtegne med og finne seg i siden dette er en gratistjeneste. Forum for seksualitet er vel det forumet som fungerer dårligst i så måte. Sjelden man unngår en drøss med 'tullesvar' der . Hadde seriøsiteten økt noe vil jeg tro de kunne ha øket takhøyden for hvilke innlegg som slettes eller ikke. Så der er det jo opp til oss selv hva som skjer videre.

Kanskje det har skjedd mye forandringer her den siste tiden men det er vel bare normalt - det gjør det jo ellers i livet også - takk og pris *S*

Gjest Lex Lea

Jeg syns det er en utrolig bra side dette her, og jeg syns den ble bedre etter siste omlegging. Det er jo ikke uten grunn man sitter her måned etter måned og leser og skriver? *ler* Dette med slettingen har jeg personlig ikke sett noe til, så det kan jeg ikke uttale meg om. Men jeg får inntrykk via de andre innleggene at dette stort sett dreier seg om meningsløse tråder og søpleinnlegg, og da er det helt i orden syns jeg.

Jeg kommer sikkert til å være her helt til DOL skiller oss ad, antar jeg!

Annonse

Det er vel egentlig et spørsmål om hva man syns om Dolerne..... Jeg savner de voksne her jeg... Det er greitt å slenge med leppa, men å ha det som livsstil, blir vanskelig. Kanskje kommer de voksne tilbake engang....

Men for meg virker det som om det slettes over en lav sko nå.... Men det er klart..nå har jeg kun nett-tilgang på dagtid, så hva som skjer på kvelder kan jo ikke jeg si noe om. Jeg ser jo etterlysningene etter innlegg og skjønner at noe har skjedd :-) "Hvor ligger lista nå?" lurer jeg egentlig på. En annen ting jeg savner er muligheten til enkelt linjeskift, men man kan jo ikke få alt man ønsker seg her i livet *s*. Om jeg kan få ønske meg en ting til, er det den gode gamle Simen!! Flott kar det der, høyt savnet i allefall fra Bønnehold :-)

Men dette ble jammen masse dette....

ha en flott dag!

Det er hyggelig å bli husket og til og med savnet! :-)) Joda Flisa: Jeg har sluttet.

Jeg vil ikke være "den syvende far i huset" og kommentere de nye webmasterne, men jeg husker mange av de samme klagene fra den gang jeg var webmaster her. Jeg ble også av og til skjelt ut på det groveste og kalt både det ene og det andre....:-)

Det var forresten meg som anbefalte at ny webmaster burde være anonym fordi jeg fikk noen svært lite koselige trusselmailer som gikk direkte på min person.

På min tid, og særlig i begynnelsen, var det også mye lettere å holde mer direkte kontakt med brukerne, men nå er det flere brukere og webmaster har også andre oppgaver i tillegg. Tjenesten har også bli mer rent helserettet og profesjonell og det er da også hensikten med en helsetjeneste på nettet. Da jeg begynte var det stort sett Anker og meg som holdt på fra hvert vårt hjemmekontor. Nå er det en stor administrasjon og 20-30 leger tilknyttet tjenesten. Verden forandrer seg, internett er i rivende utvikling og DOL utvikler seg selvfølgelig også. Det er liten vits i å lengte tilbake til det gamle, for det kommer ikke igjen.

(Jeg "lurker" fremdeles rundt i bakgunnen her, men jeg skriver svært lite, så jeg vil gjerne benytte muligheten til å hilse alle gamle "kjente" :-))

Vennlig hilsen

gammelwebmaster'n

Gjest baldrian

Jeg synes at "svar til deg" oversikten er irriterende å ha liggende. Skulle ønske det var mulighet for å slette den selv. Slik det er nå, kan jo alle som er inne på maskinen se hva man har skrevet, dvs si sånn på en privat maskin som deles når man ikke har ulike profiler.

Selv om vi i familien ikke bedriver svært skumle hemmeligheter på sidene her, så bør det dog kunne være et fristed. Har ikke lyst til at de unge skal vite nøyaktig hva vi voksne skriver, og de ønsker neppe at jeg skal snoke, om de har skrevet noe heller, om de ikke har lyst til å dele det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...