Gå til innhold

Hvor vanlig er det å ha blødninger?


Mica

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er etter egne beregninger ca 12 uker på veg.

For 14 dager siden fikk jeg blødninger som varte i 4 dager. Det var ikke mye blod, men lignet på en vanlig mensen med lyst og klart blod. Jeg hadde ikke spesielt vondt, men har hatt litt "stikkinger" og kjenner at det er noe i magen (høyre side) som ikke har vært der før.

Jeg dro til legen og ble sykmeldt en uke, og fikk beskjed om å ta det med ro. En uke etter at blødningene stoppet tok jeg en ny graviditetstest, og den var fortsatt positiv. Jeg går derfor ut ifra at dette ikke var en abort,- og at fosteret fortsatt lever.

Er det vanlig med slike blødninger, og kan jeg få flere iløpet av svangerskapet? Kan fosteret ha blitt skadet på noen måte? Er det større risiko for komplikasjoner nå?

Skal til legen for første svangerskapskontroll den 20.

Håper på svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke for å uroe deg, men en graviditetstest slår ut positivt mange uker etter en spontanabort... Ring legen din og få henvisning til vaginal ultralyd; der ser de om alt er i orden! Lykke til, det går nok bra skal du se!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også legge til at disse blødningene for meste var friskt blod i de 3 første dagene, men i to dager etter det var det bare brun utflod når jeg tørket meg. Det var ikke klumper i blodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åsa Prebensen, Jordmor

Det är störst chans att du fortfarande är gravid och att allt är bra med fostret. Att ha blödningar under graviditeten är inte ovanligt men tankar på en spontanabort finns då med. Att blödningarna inte fortsatte tyder på att allt är bra men för att vara helt säker så måste ett ultraljud gjöras. Då ser man om det fortfarande är hjärtaktivitet. En spontanabort efter vecka 12 är ovanligt. Du har inte större risk för komplikasjoner eller skador hos fostret än andra. Lycka till vidare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...