Gå til innhold

barbering nedentil

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Her er en liten oversikt jeg har skrevet tidligere:

"Uønsket hårvekst.

Jeg er en jente på tyve år som har et plagsomt problem. Det er uønsket hårvekst, spesielt på baksiden av låret og mellom brystene og rundt brystvortene. Det er slike små svarte hår. Jeg har prøvet å barbere dem vekk og å ta dem vekk med pinsett, men de kommer tilbake. Jeg synes det er veldig flaut, selv om han jeg er sammen med ikke sier noe. Kan du være så snill å gi meg et råd og fortelle hva jeg skal gjøre ?

Det finnes mange metoder for å fjerne uønsket hårvekst. Her følger en liten oversikt over de vanligste hjelpemidlene og for hvilke deler av kroppen de egner seg best.

- Napping, for eksempel med en pinsett: ansikt, bryst og magen.

- Blekemidler selges i parfymerier og kan brukes i: ansikt, armhuler og bikiniomeråde.

- Hårfjerningsmidler selges også i parfymerier og er egnet ved hårvekst i : ansikt, armhuler, bikiniomeråde, bryst og ben.

- Voksbehandling fjerner hår i: ansikt, bikiniomeråde og på bena.

- Barbering passer for: armhuler og ben.

- Elektrolysebehandling er den eneste metoden som fjerner hårene for alltid. Metoden er effektiv, men relativt kostbar. Den egner seg derfor best til å fjerne et mindre antall hår. Elektrolyse bør utføres av en offentlig godkjent hudpleier og er velegnet til: overleppe, haken og rundt brystene.

- Noen jenter har en viss nytte av p-pillen Diane. Den minsker også kviser.

- For kvinner som har passert overgangsalderen kan tilskudd av det kvinnelig hormonet østrogen hjelpe."

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/11661-barbering-nedentil/#findComment-61002
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...