Gå til innhold

Urinsyregikt

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg lurer på hvor tidlig i livet man kan få denne sykdommen og hva som kan gjøres for å holde den i sjakk. Jeg er selv en mann på 44 og kjenner av og til verking i høyre stortå. Jeg merker også ofte sympomer på en slags vond stikking rundt omkring i hender og føtter. Dette varer i noen sekunder for så å dukke opp andre steder. Noen dager etter alkoholinntak er dette mere uttalt. Kan alkohol trigge en slik respons. Blodprøver viser normalt innhold av urinsyre. Er podagra arvelig, min far har hatt dette siden slutten av femtiårsalderen. Hva bør jeg tenke på m,h,p kost og levesett?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/11662-urinsyregikt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...