Gå til innhold

Knipeøvelser!


smilie

Anbefalte innlegg

Jeg fikk en datter for 6 mnd siden, men har ikke ikke vært flink med knipeøvelsene. Grunnen er nok den at jeg ikke er riktig sikker på hvordan jeg skal gjøre det.... Noen som kan greie å forklare det??Hva skal jeg kjenne etter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når du skal tisse, og du ikke kan gå på do med en gang, da holder du igjen, ikke sant?

Slik gjør du også ved knipeøvelser. Dersom du ikke syns det er 'ekkelt' å kjenne på kjønnet ditt med fingrene, kan du prøve dette: Putt en finger inn i skjeden, tenk deg at du må på do, hold igjen, og kjenn etter om du kjenner noe rundt fingeren. Hvis du ikke har gjort så veldig mange øvelser på de siste seks månedene, er det ikke helt sikkert at du kjenner så mye til å begynne med, men litt er nok.

Knip igjen, og hold der i ca ti sekunder. Gjenta ti ganger så mange ganger om dagen du kommer på det. Når du begynner å bli kjent med øvelsen, trenger du selvsagt ikke å kjenne etter lenger.

Etterhvert klarer du å knipe når du sitter, når du ligger, når du går, ja, over alt! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Du har fått et godt råd. I tillegg anbefaler jeg at du tar det opp med dine lege neste gangen du er på besøk, så kan man sjekke at du bruker rette muskler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...