Gå til innhold

Allergisk reaksjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en stund vært plaget av et nuppelignende utslett i armhulene, og har en mistanke om at det kan skyldes barberskum eller deodorant. Utslettet er små, røde prikker spredd utover det barberte området. En del av disse blir fylt av gult puss som kan klemmes ut (som små kviser), men er ikke smertefulle. Klør nå og da. Jeg dusjer normalt 1 gang om dagen, barberer ca 3.hver dag. De gangene jeg barberer leggene, merker jeg at det klør intenst i perioder på et lite område av dem dersom jeg ikke er flink til å smøre dem godt inn med fuktighetskrem etter dusjen. Dette skjer til og fra i noen dager etter barberingen. Bruker Gillette for Women skum, og for tiden en alkoholfri deodorant/antiperspirant.

Er det noen som har lignende reaksjoner? Skyldes det produktene eller kan det være noe annet? Er 22 år og ellers helt frisk.

Fortsetter under...

Skrevet

Har du prøvd å skifte barberblad?

Prøv antibakterielt pudder å ha på der du får knupper. Aloe vera og tea-tree olje eller andre antiseptiske midler kan også hjelpe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...