Gå til innhold

Hundedrapssaken i Torpa

Anbefalte innlegg

Nå har rettsaken etter drapet på Johannes Åsheim startet! Håper den dama får så streng straff som overhodet mulig, men egentlig så skulle hun vært siktet for langt alvorligere ting enn det hun faktisk er! Sperr henne inne i mange år, så hun få se konsekvensene av sine handlinger!

Meninger???

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/116758-hundedrapssaken-i-torpa/
Del på andre sider

Fortsetter under...

delphina1365380402

En tragisk sak! Jeg synes at politi/lensmann og dyrebeskyttelsen må ta sin stre del av skylda som ikke reagerte på mange tidligere henvendelser! Hundeeieren selv bør få straff, og bør ikke få anledning til å ha mer enn max 3 hunder igjen. Det bør være forbud mot å ha mer enn 8 voksne hunder - evt. flere kun etter søknad og gjennomgang av kennel/dyrestell - og med jevnlig kontroll. Altfor mange folk har haugevis av halvville bikkjer - som de "såkalt" skal bruke til hundskjøring ol, men som kun står oppbevart i dårlige hundegårder. Det har vel noe med antall "status" å gjøre????

En tragisk sak! Jeg synes at politi/lensmann og dyrebeskyttelsen må ta sin stre del av skylda som ikke reagerte på mange tidligere henvendelser! Hundeeieren selv bør få straff, og bør ikke få anledning til å ha mer enn max 3 hunder igjen. Det bør være forbud mot å ha mer enn 8 voksne hunder - evt. flere kun etter søknad og gjennomgang av kennel/dyrestell - og med jevnlig kontroll. Altfor mange folk har haugevis av halvville bikkjer - som de "såkalt" skal bruke til hundskjøring ol, men som kun står oppbevart i dårlige hundegårder. Det har vel noe med antall "status" å gjøre????

Er det noe rart hundene blir agressive når de både står utsultet og innesperret hele dagen?Disse hundene trenger mye mosjon og (selvfølgelig) nok mat for og bli harmoniske og trygge.

Jeg synes like synd på hundene som de pårørende til offeret i slike saker som denne.Og den kvinnen det her er snakk om burde bli fradømt retten til hundehold for livstid!

Tipper hundene angrep gutten bl.a. fordi de var utsultede.

Jeg synes ikke å sperre henne inne er løsningen -men det bør helt klart få store konsekvenser når man har hatt et slikt hundehold som hun har hatt, så totalt ansvarsløst. Jeg synes hun burde blitt tiltalt for uaktsomt drap også.

Den beste løsningen er å fradømme henne retten til å ha hunder (eller andre dyr, for den saks skyld), og en sum i oppreisning til foreldrene. Men fengsel er det ikke noe poeng i. Evnt. en betinget dom eller en samfunnsstraff på en FOD (Foreningen for omplassering av dyr)-gård, eller noe liknende.

Er det noe rart hundene blir agressive når de både står utsultet og innesperret hele dagen?Disse hundene trenger mye mosjon og (selvfølgelig) nok mat for og bli harmoniske og trygge.

Jeg synes like synd på hundene som de pårørende til offeret i slike saker som denne.Og den kvinnen det her er snakk om burde bli fradømt retten til hundehold for livstid!

Sitat:

"Jeg synes like synd på hundene som de pårørende til offeret i slike saker som denne."

Halllo, bakkekontakt pliiiiz!

Hunder er dyr, mennesker er mennesker. Ja, det var synd på hundene og damen burde ikke fått hatt dem. Hun har ikke vist seg som en ansvarlig hundeeier på noen måte. Men fra der til å sammenligne hundens følelser med de stakkarne som har mistet sin sønn.. Det syns jeg rett og slett er ikke bare på kanten, men et godt stykke over.

Annonse

Sitat:

"Jeg synes like synd på hundene som de pårørende til offeret i slike saker som denne."

Hunder er dyr, mennesker er mennesker. Ja, det var synd på hundene og damen burde ikke fått hatt dem. Hun har ikke vist seg som en ansvarlig hundeeier på noen måte. Men fra der til å sammenligne hundens følelser med de stakkarne som har mistet sin sønn.. Det syns jeg rett og slett er ikke bare på kanten, men et godt stykke over.

*

Ørkenvandreren

En fryktelig tragisk sak for foreldrene, selvsagt. Jeg har ikke fulgt med noe særlig i.f.m rettsaken, men jeg synes det var smakløst når hun i forkant av saken hevdet at hun også var et offer, på linje med foreldrene. Det var både fullstendig perspektivløst og smakløst.

Gjest strandhai_85

Jeg er helt enig med deg, Delete. Stakkars hunder som har stått der på den velse plassen, og sulta halvt i hjel. Jeg ble sikkelig dårlig da jeg så hva politiet hadde gjort mot de hundene.

Kanskje er det fordi jeg har hund, og ikke unger, men jeg syns nesten mer synd på hundene enn foreldrene, selv om jeg innser at det må være et tragisk tap for de. Som sagt, så hadde jeg helt sikkert skrivd noe annet, hadde jeg hatt unger selv...

Gjest '!-o-!'

Jeg er helt enig med deg, Delete. Stakkars hunder som har stått der på den velse plassen, og sulta halvt i hjel. Jeg ble sikkelig dårlig da jeg så hva politiet hadde gjort mot de hundene.

Kanskje er det fordi jeg har hund, og ikke unger, men jeg syns nesten mer synd på hundene enn foreldrene, selv om jeg innser at det må være et tragisk tap for de. Som sagt, så hadde jeg helt sikkert skrivd noe annet, hadde jeg hatt unger selv...

Man trenger vel ikke ha unger selv for å skjønne hvor grusomt det må være å miste et barn, og ikke minst: Å miste et barn på en så bestialsk måte. Man trenger bare et snev av empati for å forstå såpass.

Du kan ikke mene at du synes mer synd på hundene enn foreldrene??? Hva slags tankegang er det du egentlig har!!??? Ja, det var synd på hundene, selvfølgelig var det det...men det går ikke an å sammenligne det med hvordan foreldrene har det nå! Og du ble dårlig når du så hva politiet hadde gjort med hundene?? De avlivde dem!!! Hva så? Hva skulle de ha gjort da? latt de stå der, og vente til neste tragedie hadde skjedd?? Nei vet du hva...

Jeg har både unger og hunder, men jeg kan alikevel ha stor medlidenhet med misskjøttede dyr,så det om du har barn eller ikke har ingenting med saken og gjøre skjønner du!dette er tragisk både for foreldrene til gutten og for de stakkars hundene.

Gjest Svar.m.

Sitat:

Her snakker vi om verdien av liv,både dyr og menneskers.Jeg synes denne saken er tragisk både for de pårørende til gutten,og for hundene som ble misskjøttet,uten og sette det ene opp mot det andre.

Selvfølgelig er det kjempetragisk og miste et barn,jeg kan ikke sette meg inn i det som ikke har opplevd det.Men jeg vet det er tragisk og miste et kjæledyr også,det var som og miste et barn for meg,da kjæledyret var et fullverdig familiemedlem for meg og min mann.Forstår du?Og miste kjæledyret er den største sorgen jeg har opplevd,fordi det var så nært,så det er det eneste jeg har og sammenligne med.

Annonse

Sitat:

Skrev jeg virkelig det?jeg ser at det stemmer,men det var ikke sånn jeg mente det.Ingenting kan selvfølgelig måle seg med det å miste et barn,og atpåtil på en så grusom måte,sorry!

Men det jeg mente,var det at saken var tragisk både for hundene og den andre part, ettersom hundene var misskjøttede og utsultede.Det er grusomt at noen kan behandle dyr på denne måten også.Hundene var sikkert ødelagte for livstid av den dårlige behandlingen de hadde fått, og måtte selvsagt bli avlivet,det er jeg helt enig i.Men jeg synes det er fælt at de ble behandlet så dårlig.

Mange misskjøtter hundene sine å lar de stå innesperret uten mosjon i alt for stor grad.Mangel på mosjon gjør hunder agressive,fordi hundene har behov for endel mosjon daglig for å være i psykisk balanse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...