Gå til innhold

Stor sjangse?


Gjest Narnia

Anbefalte innlegg

Jeg sluttet med p-pillen for ca. 1 mnd. siden. Har hatt mensen en gang siden da, og venter den snart igjen. Har hatt regelmessig sex med kjæresten. Han har aldri kommet inni meg, men likevel er jeg litt usikker på dette... Hvor stor er sjangsen for å bli gravid da? Kan mensen komme litt senere nå siden jeg har sluttet med p-pillene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er dessverre en ganske stor risiko å ha sex uten pillen, selv om kjæresten din ikke kommer inni deg.

Før menns utløsning vil det nesten alltid komme en liten skvett sæd. Hvis han da er inni deg inntil like før det går for ham, så vil den lille skvetten med sæd naturlig nok også komme inni deg.

Husk; Det er bare _en_ liten sædcelle som trengs for å befrukte et egg.

Hvorfor sluttet du på pillen når du har regelmessig sex, men tydeligvis ikke ønsker å bli gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Vi regner 'avbrutt samleie' som ca 90% sikkert. Første menstruasjon uten p-piller kommer ofte 1-2 uker forsinket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...