Gå til innhold

Har mye hodepine!


Huldra

Anbefalte innlegg

Jeg er ca. 14 uker på vei med barn nr. 2. Har en gutt på 2 år fra før.

Jeg er plaget med hodepine, har vært det hele svangerskapet. Bortimot h v e r dag...! Er dette normalt?? Nevnte det for legen min i uke 10, men hun mente det var normalt, men hodepine konstant?? Normalt??

Nå har jeg ikke brukt noe smertestillende mot hodepinen (av prinsipp) og noen dager er derfor fryktelige å komme igjennom.

Burde jeg ta kontakt med legen igjen??

Et annet spm. Jeg har ingen antydning til mage i det hele tatt.... Er det dumt av meg å ta kontakt med jordmor for at hun skal prøve å finne fosterlyd, bekymrer meg faktisk veldig for at barnet skal være dødt...såkalt "missed abortion"...

Håper på svar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Jag tycker inte att det hörs normalt ut att ha huvudvärk varje dag. Är alltså inte enig med din doktor. Huvudvärk kan komma av många orsaker. En vanlig orsak är stress och överbelastning. Är du en av dem? Försök i så fall att dra ned på tempot, spesiellt nu när du är gravid. Om huvudvärken inte blir mindre, tycker jag att du skall ta kontakt med en doktor för en undersökning. Att inte ha någon mage i vecka 14 är inte ovanligt. Är du rädd för att något är onormalt, tycker jag att du skall ta kontakt med din jordmor för en undersökning. Det är inte alltid som hjärtljuden är lätta att finna i vecka 14, men förhoppningsvis så går det. Lycka till!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tuttifruttii

Jeg er førstegangsgravid i uke 17 og har også en god del hodepine. Jeg har det ikke hele tiden, men sånn oftest litt hver dag, noe jeg aldri var plaget med tidligere. Jeg kan t.o.m. våkne med det, og jeg får det ofte hvis jeg anstrenger meg mye. Jeg har hørt at det kan komme av at sirkulasjonen i kroppen forandrer seg når man er gravid. Ellers KAN det jo være stress, noe alle vet hva er i denne julestria. Jeg fikk råd av jordmor på nettet å drikke mye vann og få meg mer frisk luft. Nå prøver jeg å gå meg en liten tur hver kveld. Det hjelper sikkert ikke at jeg sitter på rompa foran dataskjermen hele dagen heller da...

Når det gjelder magen din: Ta det helt med ro! Jeg er i uke 17, og har ikke mye å skryte av jeg heller (når det gjelder mage). Jeg var til UL i går, og fikk endelig beviset på at det er en baby der inne. Jeg har selv vært i tvil mange ganger, så det var fantastisk!!! Hvis du er slik i tvil, ta kontakt med jordmor og få henne til å prøve og finne fosterlyden! Jeg fikk høre den før uke 14 iallefall. GLED DEG!!

Kos deg nå!!!!

Hilsen Tuttifrutti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...