Gjest ikke undertegnet Skrevet 21. august 2003 Skrevet 21. august 2003 Mann 59 år. Hadde plutseleg balanseproblem og kvalme når eg bevegar meg, då eg sto opp om morgonen for 4 dagar sidan. Har fått Stemetil hos fastlegen, og behandling av fyseoterapeut ved å bli lagd bakover og hodet vridd eit halvt minutt til kvar side. Er ikkje fullt så ustø lenger, men heller ikkje O.K. Føler meg heilt frisk når eg ligg i ro med hodet nedpå, men blir uvel, direkte sjøsjuk så snart eg beveger meg litt, spesielt når eg bevegar hodet. Har ikkje hodepine, synsforstyrrelser, og heller ikkje kvalme når eg ligg i ro. Kva kan vere gale, kva kan gjerast, og kor lang tid kan dette ta? 0 Siter
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 23. august 2003 Skrevet 23. august 2003 Behandlingen du får er rettet mot svimmelhet av typen "karusell-følelse", der alt svirrer RUNDT ved enkelte hodestillinger. Tidligere kalte man dette "virus på balansenerven" nå kalles det "krystall-syken" fordi man vet at enkelte nervekrystaller i det indre øret har førskjøvet seg. Ofte kan fysioterapi fjerne plagene iløpet av 1-3 behandlinger, noen ganger trenges flere uker. Men det finnes andre svimmelhetsfølelser, som er mer av sjøgangs-typen. disse, særlig kombinert med hodepine og kvalme og morningen bør undersøkes med bildet av hjernen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.