Gå til innhold

Balanseproblem

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet
Skrevet

Mann 59 år.

Hadde plutseleg balanseproblem og kvalme når eg bevegar meg, då eg sto opp om morgonen for 4 dagar sidan.

Har fått Stemetil hos fastlegen, og behandling av fyseoterapeut ved å bli lagd bakover og hodet vridd eit halvt minutt til kvar side.

Er ikkje fullt så ustø lenger, men heller ikkje O.K.

Føler meg heilt frisk når eg ligg i ro med hodet nedpå, men blir uvel, direkte sjøsjuk så snart eg beveger meg litt, spesielt når eg bevegar hodet.

Har ikkje hodepine, synsforstyrrelser, og heller ikkje kvalme når eg ligg i ro.

Kva kan vere gale, kva kan gjerast, og kor lang tid kan dette ta?

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin
Skrevet

Behandlingen du får er rettet mot svimmelhet av typen "karusell-følelse", der alt svirrer RUNDT ved enkelte hodestillinger. Tidligere kalte man dette "virus på balansenerven" nå kalles det "krystall-syken" fordi man vet at enkelte nervekrystaller i det indre øret har førskjøvet seg. Ofte kan fysioterapi fjerne plagene iløpet av 1-3 behandlinger, noen ganger trenges flere uker. Men det finnes andre svimmelhetsfølelser, som er mer av sjøgangs-typen. disse, særlig kombinert med hodepine og kvalme og morningen bør undersøkes med bildet av hjernen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...