Gå til innhold

Bedøvelse på bedøvelse


Gjest kontroll

Anbefalte innlegg

Gjest kontroll

Hei

Jeg lurer på om det er mulig å få petidin (om det er denne bedøvelsen som brukes i sjeden i utdrivelsen) samtidig med epiduralen.

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg fødte en dødfødt pike forrige gang (som førstegangsfødende) og fikk epidural. Jeg opplevde likevel utdrivelsen som svært smertefullt og vil unngå dette med nestemann. (jeg er nå gravid)

Jeg har et sterkt behov for å "være til stede" under fødselen og ikke miste kontroll som jeg gjør med smerte.

Også et lite spm til slutt. Jeg vil helst slippe å ligge med beina i sånne knebøyere, jeg syns det er så uverdig. Er det noen bedre måte å gjøre det på ?

Må jeg stå for at ikke hele skjødet mitt skal være til allmennskue til enhver tid?

Takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Petidin spruta är en avslappnande och smärtstillande spruta som ges bak i skinkan. Den sprutan som du antagligen menar är en PDB(bäckenbotten bedövning) spruta. Den lägger jordmor helt i slutet av förlossningen när du håller på och krystar(presser). PDB kan gjöra att värkarna(rierne) blir sämre, därför är det viktigt att inte ge den för tidigt. Skriv ned alla dina önskemål inför förlossningen. Be din jordmor att läsa igenom ditt papper med önskemålen , när du kommer in. Där kan du skriva att du inte önskar att ha benen i benstöd. Det behövs bara i akuta situationer vid eks sugklocka(vaccum). Lycka till vidare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...