Gå til innhold

Nupper/kviser på armer og lår.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har et litt plagsomt problem. På overarmene og lårene får jeg røde prikker/nupper/klumper og klemmer jeg dem kommer det hudormer ut. De pleier ikke å utvikle seg til kviser, men kjennest og ses som oftest bare som klumper under huden. På lårene er de også i tillegg røde, men talget er ikke synlig utenpå. Ikke klassiske kviser med andre ord.

Har ikke noe hudprobl. ellers verken i ansiktet el. andre steder på kroppen. Selvsagt kan jeg få en og annen kvise innimellom spes. i tiden rundt mensen, men på overarmene og lårene er det konstant. Jeg er ikke flink å la de være i fred, og det blir ikke seendes særlig fint ut, men det er jo min egen feil. :o)

Noen som har det samme, evt. råd til kremer o.a. som kan hjelpe?

Takknemlig for svar. :o)

Fortsetter under...

Gjest lis@bet
Skrevet

Har slike på overarmene. Tror jeg får det av å bruke visse typer dusjsåpe og bodylotion.

Har funnet ut at Dove Hydroshower, sammen med skrubbehansker, er omtrent det eneste som ikke fremkaller disse nuppene. Og Dove bodylotion i sånn krukke er også fin.

Klarer heller ikke å la dem være i fred, og får små arr.. ikke pent, men..

Skrevet

Har slike på overarmene. Tror jeg får det av å bruke visse typer dusjsåpe og bodylotion.

Har funnet ut at Dove Hydroshower, sammen med skrubbehansker, er omtrent det eneste som ikke fremkaller disse nuppene. Og Dove bodylotion i sånn krukke er også fin.

Klarer heller ikke å la dem være i fred, og får små arr.. ikke pent, men..

Tusen takk for svar. Har faktisk ikke tenkt tanken på at det kan skyldes/evt. bli bedre av hvilken dusj-såpe jeg bruker. Det skal jeg ta til etterretning. Jeg har hatt dette probl. lenge med opphold under mine to svangerskap. Da var jeg helt fin.

Jeg får vel bare prøve meg frem. Blir faktisk bedre av å ta litt sol, men det er jo ikke bra å gjøre det for mye heller. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...