Gå til innhold

Sprekker i slimhinner


Valentina

Anbefalte innlegg

Kjære Dr. Moen

Litt bakgrunn: Har vært plaget med urinveisinfeksjon. Jeg fikk et legemiddel som het Dioxcil(tror jeg), for tolv dager siden. Dette var en ti dagers kur. Men da jeg var ferdig med kuren(hadde drukket alkohol under kur, vet ikke om det har noe å si?) kom symptomene tilbake. De kom ca. to dager etter avsluttet kur, men mye verre. Nå svir det intenst nåt jeg later vannet, noe jeg må gjøre ofte. Jeg var på legevakt for å bli kvitt plagene, da fikk jeg trimetoprim, som jeg skal ta to ganger daglig i syv dager.

Dette er dag nr. to, og symptomene har ikke gitt seg i det hele tatt, men heller blitt verre. Slimhinnene innenfor de ytre kjønsleppene er helt tørre, det samler seg et hvitt "belegg" i folder. I tillegg har det blitt sprekker i huden, som er kjempe rød og gjør fryktelig vondt. Huden er altså rød flammet med røde hovne "flekker", sprekker, som etter en tid blir dekket med ett hvit "belegg".

Er det vanlig under en urinveisinfeksjon, og ha en slik reaksjon på slimhinnene innenfor de ytre kjønnsleppene?

Eller er dette noe annet?

Jeg håper på et raskt svar, da dette er så smertefullt at nattesøvn er en mangelvare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er ikke uvanlig å få sopp etter en antibiotika-kur, men ofte vil det gi kløe i tillegg til hvit utflod. Soppmidler kan kjøpes uten resept, men det beste er å få en undersøkelse for å få det klarlagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...