SierDuDet Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 ...til noens morsomme fortvilelse, etter en liten uke i Hellas. Uka begynte bra med steikende sol som slo i mot oss når vi gikk ut av flyet, og det var rett og slett ikke annet å gjøre enn å slenge bagasjen på hotellet og sette kursen mot stranda. Vi ble advart mot at det ikke hadde blåst der nede på noen dager og at det derfor var svinevarmt, men heldigvis så det ut til å begynne å blåse rimelig bra igjen allerede første ettermiddagen. Andre dagen fant vi godstranda vi ble på resten av uka. Tarzan Beach, med servering på stranda (noe det for øvrig var overalt), hyggelige servitører og en fyr som het Tarzan og løp rundt der som en mellomting mellom apekatt og playboy. Artig fyr og vi trivdes. "Vi" er jeg, en kompis og den ene naboen som vi tilbrakte hele uka sammen med. Allerede andre dagen gikk jeg på snørra når noen jævla innpåslitne Sigøynerfitter som solgte blinkende juggel prøvde å ta penger av meg og løp. I overraskelsens øyeblikk landa jeg på hånda mi, og noe må den ha truffet i og med at jeg fikk to voksne kutt. Tråkka over gjorde jeg også, men heldigvis ikke så mye at jeg ikke klarte å fungere. Ellers fant vi fort ut at Kos ikke er noe sted for oss over 20. Ikke fordi det ikke var eldre mennesker der, det var det tross alt i og med at sesongen gikk mot sin slutt og det var ikke lenger bare nordmenn og svensker der (faktisk var det svært få nordmenn og svensker der), men rett og slett fordi det ikke er noe annet å gjøre der enn å ligge på stranda og bade og drikke øl, og så spise middag ute etterpå. Og dette kan man gjøre andre steder hvor man også kan oppleve ting. Hotellet var... tja, for en som bare har liggi på hotell i Norge og Sverige tidligere, så ble jeg vel ikke akkurat imponert, men det var helt greit. Hadde det vi trengte der og betjeninga på dagtid var svært hyggelige. Den jævla nattevakta der var derimot den mest lumske personen jeg noensine har møtt, og det var ikke mulig å få annet enn ondskapsfulle ord, trusler om politiet og villmenn bare vi spurte han om f.eks. å få nøklene til våre rom, og et kroppsspråk som gjorde at han egentlig ikke hadde trengt å snakke i det hele tatt for at vi skulle forstå hva han mente om gjestene på hotellet. Fyren var så ille at både jeg og de andre vi ble kjent med på hotellet har sagt fra til Star Tour. Ellers var folk vi møtte jævla hyggelige. Etter middagene satt vi flere ganger i 1 times tid og snakket fotball og annet hyggelig med grekere som jobbet på resturantene, men det kom nok av at vi 3 som gikk ut sammen hver dag, alle var rundt 30 og oppførte oss som folk i motsetning til hva mange andre gjorde. Jeg tror rett og slett av mange som jobbet der nå var møkklei fulle ungdom, og at de derfor trivdes når det endelig kom noen som var såpass opp i åra at vi faktisk klarte å gå. Spesielt Briter og Israelere var helt vannvittige da de ikke gjorde annet enn å mase om gratis shots, og ALLE vi møtte av folk som jobbet der klaget over disse gjestene, og da spesielt Israelerne. Og hva i helvete feilere Israelerne? Dersom de vi møtte, og det var mange (det var Israelere og Hollendere det var flest av der nede), er representativt for de som bor i Israel, så begynner jeg snart å forstå at folk sprenger dem i lufta. Makan til umennesker har jeg ikke sett der de overalt, på hver jævla strand, gikk rundt med kameraene sine og tok bilder og filmer av toppløse damer. Det var til og med så ille at Israelerne måtte betale mer enn oss andre fordi de faktisk ikke ville ha dem der. Når de i tillegg ikke gjorde annet enn å tigge om gratis shots, mat, slippe og betale for solsengene, stjele solmadrasser, baller og alt annet de lot oss låne gratis på stranda, så kan man begynne å lure. Ellers var flyturen til Kos hyggelig, og flyskrekken var relativt i sjakk. Det skyltes nok cognac, noe jeg fikk bekreftet på hjemturen som var et regelrett helvete. Den turen ble nok første og siste gang hvor jeg går inn i et fly helt edru. Må selvsagt sies at formen var laber, jeg var i ferd med å dehydrere noe som resulterte i rare tanker, flashbacks, slapphet, uttørka lepper og ubeskrivelig svimmelhet, men dette fikk jeg i sjakk når det var en times tid igjen av flyturen og jeg endelig klarte å dytte i meg litt vann. Men det var da det virkelig begynte. Det er IKKE trivsel når man rister som følge av turbulens, og når vi endelig går inn for landing med snuta pekende nedover, helvetes bråkete lyder, inn i skyer som gjør av vi ikke ser noenting før flyet tar en brå sving før landing, så nei; dette er overhodet ikke gøy, og flyskrekken min ble ikke noe bedre etter dette. Velvel, jeg vil reise igjen snart, men da til en deilig strand hvor jeg kan ligge å slappe av uten tjukt av bartendere som hele tiden maser (hyggelig i starten, slitsomt på slutten), med en god bok eller en MP3 spiller med god musikk. Gjerne Hellas igjen, men da en helt annen og langt mindre kommersiell øy. Prisnivået var forresten jævla bra der nede. Det var sjelden vi betalte mer enn 10 Euro (inklusive driks) for en meget god middag med drikke, og Amstelen kostet 1,80 på hotellet men helt ned til 0,60 i butikkene. Det var forresten umulig å sove der nede. Prøvde, men det nyttet ikke. Merkelig siden rommet vårt ikke var grusomt varmt, men det må ha vært noe med luften og lyset. Jeg våknet stort sett etter 1-2 timers søvn hver natt. Jeg sov i hvert fall godt når jeg kom hjem i går, fikk flekka innom legevakta sånn at noen fornuftige mennesker kunne se på såret mitt og bandasjert meg opp, og den norske lufta er faktisk jævla behagelig! Velvel, alt i alt var det utrolig deilig der nede, men Kos er nok ikke stedet dersom man ikke lenger syntes det er gøy og være dritings 24 timer i døgnet i 7 dager. Thailand neste, eller en annen gresk øy. Likte grekerne. Vannvittig hyggelig folk om man ser bortifra den lumske faenen på hotellet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117140-i-am-back/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Goliath Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Høres ut som en typisk Hellas tur:-) Du trenger nok noen dager for å komme tilbake til normal dagsform igjen regner jeg med. For meg ser det ut til at jeg trenger enda litt mer tid for å komme meg over turen til Tsjekkia forrige helg.... Resultatet av den turen er bare dritt....for å si det sånn...:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117140-i-am-back/#findComment-705291 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 23. august 2003 Forfatter Del Skrevet 23. august 2003 Høres ut som en typisk Hellas tur:-) Du trenger nok noen dager for å komme tilbake til normal dagsform igjen regner jeg med. For meg ser det ut til at jeg trenger enda litt mer tid for å komme meg over turen til Tsjekkia forrige helg.... Resultatet av den turen er bare dritt....for å si det sånn...:-) I går når jeg la meg var formen helt forjævelig, og jeg var sikker på at det ville ta mange dager å komme seg skikkelig. Etter 1 times søvn våknet jeg med psykofyllenerver og angst. Sånn går det når man avslutter drikkinga med et bang. Man må bygge seg gradvis nedover om man vil unngå smellen. Uansett, når jeg våknet opp i dag tidlig så merker jeg at formen er helt bra igjen, så jeg trengte åpenbart ikke mer enn 1 natts god søvn. Nå gjenstår det bare å bli bra i hånda. Det kan nok ta en stund. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117140-i-am-back/#findComment-705313 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gemini Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Ikke at jeg skal si "Hva var det jeg sa" ang. valg av akkurat Kos for ferieturen, men det frister veldig... ;-) Chios er kanskje ikke så usannsynlig valg for neste ferie? :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117140-i-am-back/#findComment-705321 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 23. august 2003 Forfatter Del Skrevet 23. august 2003 Ikke at jeg skal si "Hva var det jeg sa" ang. valg av akkurat Kos for ferieturen, men det frister veldig... ;-) Chios er kanskje ikke så usannsynlig valg for neste ferie? :-) Hehe, det ante meg at du ville anbefale Chios nå Jupp, det er overhodet ikke umulig. Et sted hvor man faktisk også kan få litt fred fra turister og etterhvert innpåslitne selgere og innkastere, hadde nok vært noe! Men jeg angrer ikke på turen, altså. Vi hadde det veldig hyggelig, men på slutten ble det litt slitsomt i og med at det jo ikke var noe annet å ta seg til enn å ligge på stranda og drikke øl. Jeg er som sagt ikke 18 lenger, og det er like greit 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117140-i-am-back/#findComment-705324 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gemini Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Hehe, det ante meg at du ville anbefale Chios nå Jupp, det er overhodet ikke umulig. Et sted hvor man faktisk også kan få litt fred fra turister og etterhvert innpåslitne selgere og innkastere, hadde nok vært noe! Men jeg angrer ikke på turen, altså. Vi hadde det veldig hyggelig, men på slutten ble det litt slitsomt i og med at det jo ikke var noe annet å ta seg til enn å ligge på stranda og drikke øl. Jeg er som sagt ikke 18 lenger, og det er like greit Har ikke opplevd en eneste innpåsliten selger eller innkaster på Chios jeg. Og det er ikke kødd! :-) Bare koselige grekere som ikke rekker bli drittlei turistene. Selv ikke når jeg har vært nedover i september/oktober har det vært noen slik innstilling hos de som jobber på hotell, restauranter/barer eller andre steder man kommer. Kan jo ha mye å gjøre med både antallet turister (lavt!), siden man har en kontroll på utbyggingen av turistnæring og flyplassen som er så liten at de store charterflyene er for store for å lande der. Og så appellerer særlig Lilleput Reiser til folk som vil oppleve noe annet enn en gjennomsnittlig hjernedød fylleferie med paraplydrinker og party 24/7. :-) Ikke er det så mange nasjonaliteter der heller, ikke en eneste svenske har jeg møtt på, og få (om noen) briter og israelere. Stranda på "mitt" sted på Chios har ikke noen kommersiell greie, man klarer seg utmerket uten, for det er kiosk og serveringssteder rett i nærheten allikevel. Og på Karfas, den mest "kommersielle" stranda er det mer som skjer, aktiviteter og salg, men allikevel milevis fra de tilstandene du beskriver... :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117140-i-am-back/#findComment-705338 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 23. august 2003 Forfatter Del Skrevet 23. august 2003 Har ikke opplevd en eneste innpåsliten selger eller innkaster på Chios jeg. Og det er ikke kødd! :-) Bare koselige grekere som ikke rekker bli drittlei turistene. Selv ikke når jeg har vært nedover i september/oktober har det vært noen slik innstilling hos de som jobber på hotell, restauranter/barer eller andre steder man kommer. Kan jo ha mye å gjøre med både antallet turister (lavt!), siden man har en kontroll på utbyggingen av turistnæring og flyplassen som er så liten at de store charterflyene er for store for å lande der. Og så appellerer særlig Lilleput Reiser til folk som vil oppleve noe annet enn en gjennomsnittlig hjernedød fylleferie med paraplydrinker og party 24/7. :-) Ikke er det så mange nasjonaliteter der heller, ikke en eneste svenske har jeg møtt på, og få (om noen) briter og israelere. Stranda på "mitt" sted på Chios har ikke noen kommersiell greie, man klarer seg utmerket uten, for det er kiosk og serveringssteder rett i nærheten allikevel. Og på Karfas, den mest "kommersielle" stranda er det mer som skjer, aktiviteter og salg, men allikevel milevis fra de tilstandene du beskriver... :-) Vi merket spesielt på stranda at enkelte av servitørene der var drittleie. I tillegg var sjefen der, Tarzan (!), jævla sur på de som jobba der fordi det var mindre turister på denne tiden av året enn hva som var normalt, at han ble redd for sin økonomi og behandlet dem svært dårlig. Ikke så vi så det, selvsagt, men de fortalte det. En jente som serverte der og som vi ble kjent med, sluttet regelrett etter en åpenlys krangel med sjefen, og så kom hun heller ned og la oss sammen med meg og kompisen på stranda. Det var hyggelig og tydet på at hun faktisk ikke bare hadde vært hyggelig mot oss hele uka pga penger, noe vi så at en del av de andre var. Møtte man dem når de var i sivil var det så vidt de hilste, mens når de jobbet var de lissom våre beste venner... På resturanter derimot, var det stort sett grekere som jobbet, og de var jævla vennlige, og det var ikke bare den påtatte hyggeligheten som vi så blant annet på strendene. Sjefen, og til og med en kokk i ny og ne, satte seg gjerne ned og slo av en prat i en times tid mens vi tok noen shots med dem. Men akkurat disse var nok DRITTLEI dritings mennesker. Møtte man for øvrig disse ute i en eller annen gate flere dager etter at vi hadde snakket med dem, så husket de oss og stoppet opp og slo av nok en lang prat. Veldig hyggelig folk. For øvrig var det som sagt ikke mange svensker der, og med unntak av noen få nordmenn og svensker på hotellet så så vi dem knapt. Israelerne og Hollenderne var derimot i overtall. Men det kommer vel av sesongen. Mange skandinaviske turoperatører hadde visst sluttet å selge turer i bøtter og spann til Kos etter at skolen startet. Men det var bra, for det gjorde så alderen på de reisende var noe høyere enn normalt, og utelivet var nesten fraværende nå i forhold til tidligere, ble vi fortalt. Det fikk meg litt til å lure på hvordan i helvete det var der for en mnd siden for det vi opplevde var jo at utelivet var jævla aktivt hele døgnet... Men ja, Chios eller et av de stedene uten utpreget turisme, høres ganske så greit ut 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117140-i-am-back/#findComment-705351 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gemini Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Vi merket spesielt på stranda at enkelte av servitørene der var drittleie. I tillegg var sjefen der, Tarzan (!), jævla sur på de som jobba der fordi det var mindre turister på denne tiden av året enn hva som var normalt, at han ble redd for sin økonomi og behandlet dem svært dårlig. Ikke så vi så det, selvsagt, men de fortalte det. En jente som serverte der og som vi ble kjent med, sluttet regelrett etter en åpenlys krangel med sjefen, og så kom hun heller ned og la oss sammen med meg og kompisen på stranda. Det var hyggelig og tydet på at hun faktisk ikke bare hadde vært hyggelig mot oss hele uka pga penger, noe vi så at en del av de andre var. Møtte man dem når de var i sivil var det så vidt de hilste, mens når de jobbet var de lissom våre beste venner... På resturanter derimot, var det stort sett grekere som jobbet, og de var jævla vennlige, og det var ikke bare den påtatte hyggeligheten som vi så blant annet på strendene. Sjefen, og til og med en kokk i ny og ne, satte seg gjerne ned og slo av en prat i en times tid mens vi tok noen shots med dem. Men akkurat disse var nok DRITTLEI dritings mennesker. Møtte man for øvrig disse ute i en eller annen gate flere dager etter at vi hadde snakket med dem, så husket de oss og stoppet opp og slo av nok en lang prat. Veldig hyggelig folk. For øvrig var det som sagt ikke mange svensker der, og med unntak av noen få nordmenn og svensker på hotellet så så vi dem knapt. Israelerne og Hollenderne var derimot i overtall. Men det kommer vel av sesongen. Mange skandinaviske turoperatører hadde visst sluttet å selge turer i bøtter og spann til Kos etter at skolen startet. Men det var bra, for det gjorde så alderen på de reisende var noe høyere enn normalt, og utelivet var nesten fraværende nå i forhold til tidligere, ble vi fortalt. Det fikk meg litt til å lure på hvordan i helvete det var der for en mnd siden for det vi opplevde var jo at utelivet var jævla aktivt hele døgnet... Men ja, Chios eller et av de stedene uten utpreget turisme, høres ganske så greit ut At folk som man møter i ulike sammenhenger husker deg når de møter deg på gata er nå en ting. Jeg opplever at dama på bilutleien (ja, bilfirma drevet av kvinner! Bra gjort i Hellas, og ikke helt populært blant andre bilutleiere, siden bil liksom er et område for menn...). Eh - nå spora jeg visst av her - poenget var at hun dama fra bilutleien husker meg (navnet mitt også da) fra år til år. Kommer jeg sent på året så har hun stussa over at jeg ikke kom i juni slik jeg pleide. Dvs, det var i alle fall sånn før, men nå er det jo to somre jeg ikke har vært der, så det er ikke godt å vite. Men sannsynligheten er stor for at hun allikevel vil huske meg, mens jeg sliter som pokker for å huske hennes navn... :-) Rettere sagt, jeg klarer ikke komme på det nå... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117140-i-am-back/#findComment-705366 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annette Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Vælkømmin bækk til Nårwai da!Godt å høre at du har savnet norge litt da..luften og slik om ikke annet.*ss* Kos er jo kjent som partyøya.Jeg dro til Hellas i fjor,og var da på en øy som heter Santorini.Ganske liten øy,men masse flott å se på.Man blei lokalkjent med de i restaurantene og barene,og det var en kjempehyggelig ferie.Familiedrevet hotell og aldri noe tull.Dro med Apollo,jeg. Anbefales! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117140-i-am-back/#findComment-705392 Del på andre sider Flere delingsvalg…
pip Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 At folk som man møter i ulike sammenhenger husker deg når de møter deg på gata er nå en ting. Jeg opplever at dama på bilutleien (ja, bilfirma drevet av kvinner! Bra gjort i Hellas, og ikke helt populært blant andre bilutleiere, siden bil liksom er et område for menn...). Eh - nå spora jeg visst av her - poenget var at hun dama fra bilutleien husker meg (navnet mitt også da) fra år til år. Kommer jeg sent på året så har hun stussa over at jeg ikke kom i juni slik jeg pleide. Dvs, det var i alle fall sånn før, men nå er det jo to somre jeg ikke har vært der, så det er ikke godt å vite. Men sannsynligheten er stor for at hun allikevel vil huske meg, mens jeg sliter som pokker for å huske hennes navn... :-) Rettere sagt, jeg klarer ikke komme på det nå... De er kjempekoslige. Godt å høre at de holder på enda! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117140-i-am-back/#findComment-705543 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gemini Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 De er kjempekoslige. Godt å høre at de holder på enda! De kommer nok til å holde på til de blir gamle og grå, eller til de stuper... Apropos det siste, kjente du til mor og datter som drev "rema 10", minimarkedet på høyden ved siden av Lilleput&bilutleie-kontoret, der Megas Limnionas møter Agia Ermioni. Moren der har dessverre gått bort sist vinter, pga kreft. Trist å høre, hun var jo alltid så koselig! Datteren også, men det var noe spesielt med "Kiki" (Angelica)... Håper Penelope (datteren) klarer seg greit nå som hun antakeligvis driver butikken videre alene, og med to ganske små barn hengende rundt seg... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117140-i-am-back/#findComment-705559 Del på andre sider Flere delingsvalg…
pip Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 De kommer nok til å holde på til de blir gamle og grå, eller til de stuper... Apropos det siste, kjente du til mor og datter som drev "rema 10", minimarkedet på høyden ved siden av Lilleput&bilutleie-kontoret, der Megas Limnionas møter Agia Ermioni. Moren der har dessverre gått bort sist vinter, pga kreft. Trist å høre, hun var jo alltid så koselig! Datteren også, men det var noe spesielt med "Kiki" (Angelica)... Håper Penelope (datteren) klarer seg greit nå som hun antakeligvis driver butikken videre alene, og med to ganske små barn hengende rundt seg... Jeg husker godt rema 10, ja, men ikke hvem som jobbet der. Ellers snakket jeg også ganske mye med jentene på bilutleien. Hun mørke snakket en del om det å slutte når hun fikk barnebarn -da skulle hun gå over til yrkesbestemor ;o) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117140-i-am-back/#findComment-705572 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aika Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Jævla!! ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117140-i-am-back/#findComment-705661 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 23. august 2003 Forfatter Del Skrevet 23. august 2003 Hmmm... var det du som var på det samme hotellet som oss og skrev om det her? Vi snakket nemlig med folk som jobbet på den stranda vi var på på Kos, og selv de hadde hørt om nattvakta. Han hadde visstnok klinka ned folk og til og med krevd 50 Euro av to stykker for ikke å tilkalle politiet og få dem bura inn... En lumsk faen av en mann. Jeg husker den natta jeg trynte der nede og gikk på hotellet hvor jeg spurte faenskapet om noe plaster, bandasje, hva som helt (han så jo at jeg hadde to flotte kutt i hånda), hvorpå faenskapet skreik: Go to hospital, pappskalle, mens han slo seg til hodet... Dagen etter spurte jeg dagvaktene om veien til et apotek for selv å skaffe noe bandasje og salve, hvor på de sa at de heller kunne fikse det for meg, og de renset såret, smurte på noe greier og bandasjerte meg opp, helt i motsetning til jævelen på natta. Hehe, en virkelig karakter det der 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117140-i-am-back/#findComment-705663 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 23. august 2003 Forfatter Del Skrevet 23. august 2003 Hmmm... var det du som var på det samme hotellet som oss og skrev om det her? Vi snakket nemlig med folk som jobbet på den stranda vi var på på Kos, og selv de hadde hørt om nattvakta. Han hadde visstnok klinka ned folk og til og med krevd 50 Euro av to stykker for ikke å tilkalle politiet og få dem bura inn... En lumsk faen av en mann. Jeg husker den natta jeg trynte der nede og gikk på hotellet hvor jeg spurte faenskapet om noe plaster, bandasje, hva som helt (han så jo at jeg hadde to flotte kutt i hånda), hvorpå faenskapet skreik: Go to hospital, pappskalle, mens han slo seg til hodet... Dagen etter spurte jeg dagvaktene om veien til et apotek for selv å skaffe noe bandasje og salve, hvor på de sa at de heller kunne fikse det for meg, og de renset såret, smurte på noe greier og bandasjerte meg opp, helt i motsetning til jævelen på natta. Hehe, en virkelig karakter det der ...... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117140-i-am-back/#findComment-705664 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.