Gå til innhold

Psykolog


Sanne03

Anbefalte innlegg

Jeg gikk hos en psykolog tidligere. og etter det så har jeg ikke turt å få ny. Jeg kom ditt for de jeg ville finne ut noe om min forttid. Om jeg virkelig hadde blitt utsatt for incest, eller at det bare var i tankene mine.

Men det ble ikke nevnt der en gang.. Hun snakket eller om vennen mine og folk rundt meg. Og begynte å spørre om jeg og typen hadde sex.

Trodde jeg kom dit for å finne ut av ting. Hun hadde papirer på meg og viste hva ting dreide seg om.

Men hvorfor snakket hun ikke om det jeg kom for??

Er det meningen at jeg skal begynne å snakke? trodde de skulle få åss til å snakke.

jeg vil fortsatt finne ut av det.. Men er det sånn at vi må begynne å snakke så fortrenger jeg det eller. så får jeg bli gal av tanken og angsten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Psykologen ønsket nok å være forsiktig med å gå inn på teamer hun var usikker på om du ønsket å snakke om. Og ja - i en terapi er det i stor grad opp til pasienten hva man skal snakke om, og hva man får ut av terapien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psykologen ønsket nok å være forsiktig med å gå inn på teamer hun var usikker på om du ønsket å snakke om. Og ja - i en terapi er det i stor grad opp til pasienten hva man skal snakke om, og hva man får ut av terapien.

hmmm... Men når jeg kommer dit for å finne ut av noe. Så finner jeg ikke ut av det ved å snakke om vennen mine..

Og henne sitter der med papairer på meg. Og der står det ikke noe om vennene mine. JEg var 5 ganger og den tingen jeg kom for ble ikke nevnt en gang..

greit hun er usikker. Men etter 5 ganger da. Jeg vil ikke begynne å snakke om det. syns det er pinlig.

Hun kunne vel i det minste begynt å hinte inn på det??

Eller tar jeg helt feil av åssen det funker??

blir så frustrert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernemor

hmmm... Men når jeg kommer dit for å finne ut av noe. Så finner jeg ikke ut av det ved å snakke om vennen mine..

Og henne sitter der med papairer på meg. Og der står det ikke noe om vennene mine. JEg var 5 ganger og den tingen jeg kom for ble ikke nevnt en gang..

greit hun er usikker. Men etter 5 ganger da. Jeg vil ikke begynne å snakke om det. syns det er pinlig.

Hun kunne vel i det minste begynt å hinte inn på det??

Eller tar jeg helt feil av åssen det funker??

blir så frustrert

Du kans i AT du ønsker å prate om det, men at det er vanskelig og du trenger hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kans i AT du ønsker å prate om det, men at det er vanskelig og du trenger hjelp.

Var det jeg sa på første møte. Men henner fortalte jeg det til hva jeg ville ja hjelp til. så fant henne ut hvem som skulle hjelpe meg..

For å finne ut av dette.

men men.. får bare ta meg sammen og finne en ny enn..

En som begynner å snakke som ikke jeg må få til å snakke. !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm... Men når jeg kommer dit for å finne ut av noe. Så finner jeg ikke ut av det ved å snakke om vennen mine..

Og henne sitter der med papairer på meg. Og der står det ikke noe om vennene mine. JEg var 5 ganger og den tingen jeg kom for ble ikke nevnt en gang..

greit hun er usikker. Men etter 5 ganger da. Jeg vil ikke begynne å snakke om det. syns det er pinlig.

Hun kunne vel i det minste begynt å hinte inn på det??

Eller tar jeg helt feil av åssen det funker??

blir så frustrert

Det fungerer vel litt forskjellig fra psykolog til psykolog – men jeg tror de fleste vil være forsiktige med å ”pushe” pasienten inn på betente tema tidlig i en terapi.

Ellers skjønner jeg veldig godt at du syns det er vanskelig å selv ta opp en incest-tematikk. Hvis du begynner hos en ny psykolog, kan du kanskje si akkurat det – så kan dere finne ut hvordan dere kan nærme dere dette.

Mye i en terapi går ut på å bygge opp en trygg atmosfære, så det er ikke unaturlig at man også snakker om andre ting enn de mest konfliktfylte.

Ønsker deg lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ikke bare bare

Var det jeg sa på første møte. Men henner fortalte jeg det til hva jeg ville ja hjelp til. så fant henne ut hvem som skulle hjelpe meg..

For å finne ut av dette.

men men.. får bare ta meg sammen og finne en ny enn..

En som begynner å snakke som ikke jeg må få til å snakke. !

Tror de fleste er tilbakeholdne med å prate om ting hvis ikke pasienten begynner! Ihvertfall hvis det er sensitive ting.

Bl.a. er det aldri noen terapeuter (har hatt flere) som har spurt meg om hvordan sexklivet fungerer. Dette er jo noe som kan skape store problemer for ganske mange. Eller store gleder. Og som er en vesentlig del av livet eller et stort savn for alle. Så jeg har egentlig reagert på at det aldri har blitt tatt opp. For å finne ut om det er noe som gjør verdagen problematisk. Nå ER ikke det noe problem for meg, men det kan jo ikke de vite. Så egentlig burde det være tatt opp for helhetens skyld.

Og slik er det vel med andre sensitive temaer også. Behandleren skal ikke legge orda i munnen på pasienten.

Så vi MÅ ta initiativ selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de fleste er tilbakeholdne med å prate om ting hvis ikke pasienten begynner! Ihvertfall hvis det er sensitive ting.

Bl.a. er det aldri noen terapeuter (har hatt flere) som har spurt meg om hvordan sexklivet fungerer. Dette er jo noe som kan skape store problemer for ganske mange. Eller store gleder. Og som er en vesentlig del av livet eller et stort savn for alle. Så jeg har egentlig reagert på at det aldri har blitt tatt opp. For å finne ut om det er noe som gjør verdagen problematisk. Nå ER ikke det noe problem for meg, men det kan jo ikke de vite. Så egentlig burde det være tatt opp for helhetens skyld.

Og slik er det vel med andre sensitive temaer også. Behandleren skal ikke legge orda i munnen på pasienten.

Så vi MÅ ta initiativ selv...

Jeg får bite tennen sammen og begynne å snakke om det neste gang da. vist det ikke da blir tatt opp uten jeg må si noe.

Takk for svar.. !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøv da vel!

Jeg får bite tennen sammen og begynne å snakke om det neste gang da. vist det ikke da blir tatt opp uten jeg må si noe.

Takk for svar.. !!!

Eller skriv det ned på et ark. Det gjør jeg når det er vanskelige ting. Så venter jeg på venterommet mens psykologen leser igjennom det. Da er det lettere å snakke om det etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller skriv det ned på et ark. Det gjør jeg når det er vanskelige ting. Så venter jeg på venterommet mens psykologen leser igjennom det. Da er det lettere å snakke om det etterpå.

Det var ikke så dumt.. Å skrive det ned :)

Takk for tipset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...