Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en jente på 18 år som alltid lett har fått blåmerker. Akkurat nå har jeg et på beinet som jeg fikk etter et spark i leggen. Merket er på størrelse med hånden min, og i forskjellige blå/lilla-nyanser, det ser direkte avskrekkende ut. (jeg fikk det for 4 dager siden) Jeg har hatt lignende før, men det skal gjerne litt mer til... Jeg har aldri møtt noen med lignende blåmerker, alle får sjokk når de ser dem. Moren min ble fortalt at det kommer av at blodårene mine ligger så nært opptil huden at jeg får blåmerker så lett, men det er jo mange andre med like tydelige blodårer som ikke har det sånn... Det jeg lurer på er om blåmerkene, og det at jeg får dem så lett kan være et symptom på en eller annen sykdom eller mangel, det er da ikke normalt! Jeg får også lett vondt hvis noen tar litt hardt i meg, og kjenner at det er ømt der de tok lenge etterpå... Hva tror du det kan være...?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/11721-bl%C3%A5merker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nina Lindstad, spesialist i allmennmedis

Til charmeine. Noen får lettere blåmerker ann andre, uten at årsak kjennes. Kvinner får det lettere enn menn, hormon-nivåene er trolig av betydning. En sjelden gang kan medisiner som kortison gi lettere blåmerker, og enkelte blodsykdommer som lave blodplater kan være årsak.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/11721-bl%C3%A5merker/#findComment-59697
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...