Gå til innhold

Hvordan starter tilbakefall av depresjon?


Gjest utilpass

Anbefalte innlegg

Gjest utilpass

Jeg har opplevd flere milde til moderate depresjoner i livet. Men hvordan merker man egentlig at en ny er på veg?

Nå om dagen kan jeg enkelte dager merke at jeg plutselig føler tristhet, neste morgen er disse følelsene gjerne borte for å så komme tilbake dagen etter. Jeg kan da plutselig en kort stund kjenne trang til å gråte av ting jeg normalt ikke tar innover meg.

Jeg er så usikker om dette kan være en begynnelse på en lengre depresjonsperiode eller om det er en variant av normalt stemningsskifte i løpet av dagen.

Skal jeg oppsøke lege og be om medisiner eller er det å rope Ulv, ulv?

Hvordan merker dere andre de første tegna på depresjon?

Jeg kan også enkelte dager nå kjenne innhugg av tvangstanker, noe som jeg ikke har gjort på lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kizza1365380506

Hei utilpass!

Jeg merker egentlig ikke at en depresjon er på vei før det er for sent. Men det går veldig ofte i at jeg gråter lettere, er veldig sliten og trekker meg tilbake fra venner og kjente, initiativløs osv.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Windsong

Hei utilpass!

Jeg merker egentlig ikke at en depresjon er på vei før det er for sent. Men det går veldig ofte i at jeg gråter lettere, er veldig sliten og trekker meg tilbake fra venner og kjente, initiativløs osv.

Mvh

Merker det vel egentlig ikke før det er i seine laget jeg heller. Blir treig og tung i kroppen, veldig tiltaksløs, mister matlysten, føler jeg lever i en slags tåke. Så kommer nedstemtheten og de svarte tankene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kizza1365380506

Merker det vel egentlig ikke før det er i seine laget jeg heller. Blir treig og tung i kroppen, veldig tiltaksløs, mister matlysten, føler jeg lever i en slags tåke. Så kommer nedstemtheten og de svarte tankene.

Amen!!!

:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...