Gå til innhold

Giftering\forlovelsesring - d samme??


Gjest kristinee83

Anbefalte innlegg

Gjest kristinee83

Hei!

Lurte på om giftering og forlovelsesring er d samme? Noen sier at man kjøper ringer når man forlover seg, og så får man nye når man gifter seg (og setter forlovelsesringen på den andre handa).

Og så sier noen at d er samme ring, men at de bare blir gravert inni før man gifter seg, og at kona evt får på en liten diamant eller noe..

Noen som vet?? Har hørt så mye forskjellig..

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, vi kjøpte ringer da vi forlovet oss.

Så brukte vi de samme ringene til bryllupet, men graverte da inn bryllupsdato og Din....på dem.

Noen kjøper kanskje nye også, det er vel valgfritt.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernemor

Er det noen som forlover seg nå for tiden da?

Jeg forlovet meg for tretti år siden. Da beholdt vi samme ringen som giftering. Uten noen forandringer så vidt jeg kan huske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder dette går det ut på hva folk velger. Vi kjøpte av økonomiske grunner ikke nye ringer til bryllupet, og planlegger heller å gjøre det om noen år. De ringene vi har nå ble kalt forlovelsesringer i gullsmedforretningen, men vi bruker deg som gifteringer også. Noen velger å kjøpe forlovelsesringer først, og kjøper gifteringer når de gifter seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest music non stop

Jeg kjenner ingen som har både forlovelsesring og giftering. De har samme ringen men med to forskjellige datoer - en for forlovelse og en for giftermål. Men det er jo selvsagt hva du velger selv. Jeg har forresten hørt at dersom du har ringen på venstre hånd er partneren din død. Men vet ikke om det stemmer...???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte nye ringer da vi giftet oss, mest av forfengelighetshensyn. :o) Jeg synes at gifteringer skal være helt glatte og det var altså ikke forlovelsesringene våre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi kjøpte nye ringer da vi giftet oss, mest av forfengelighetshensyn. :o) Jeg synes at gifteringer skal være helt glatte og det var altså ikke forlovelsesringene våre.

Bra noen er enige med meg i det :-)

Min kjære var nok ikke så begeistret, men ga etter siden jeg insisterte... Han går nå med forlovelsesringen i halskjedet han alltid går med. Jaja... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det vel litt fritt valg...

Vi brukte "om igjen" forlovelsesringene, og bare graverte inn bryllupsdatoen i tillegg til forlovelsesdatoen.

Mannen min leverte forresten ringen sin til en gullsmed nå i vår, for å få den utblokka.

Når han henta den, var den akkurat like trang, men all tekst var sletta inni! Han leverte den inn på nytt og fikk den større og med ny tekst - skriften var (selvsagt) nå helt forskjellig fra den (fine) som er i min ring. Den er nå i stygge versaler. Likevel gidder han ikke å klage på det...

Og - en historie til: Min manns kollega viste fram gifteringen sin en gang - han hadde vært gift i mange år med Britt, og ringen var slitt.

Det som nå stod å lese var: "Din Dritt". Så da så!

:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen velger å bruke samme ring som forlovelsesring og giftering, andre har en ring som forlovelsesring og kjøper nye ringer til bryllupet.

Jeg for min del ville ikke ha forlovelsesring, ville heller vente med ring til bryllupet :) Forlovelsesring betyr niks og nada for meg. en forlovelse er for meg ikke mer "forpliktende" enn et hvilket som helst forhold. men det er bare min mening da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ingen som har både forlovelsesring og giftering. De har samme ringen men med to forskjellige datoer - en for forlovelse og en for giftermål. Men det er jo selvsagt hva du velger selv. Jeg har forresten hørt at dersom du har ringen på venstre hånd er partneren din død. Men vet ikke om det stemmer...???

Det har jeg aldri hørt om, men det er mange som heller velger ha gifteringen på venstre hånd, sånn som det er vanlig i de fleste andre land.

men mulig du har rett for alt jeg vet :) Hadde vært interessant å vite forresten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er forlovet og har tenkt å bruke samme ring som giftering. Derfor valgte vi litt dyre ringer med en gang, glatte ringer i gult gull og min har en diamant i (spennring). Vi har gravert inn navnene og skal graverer inn datoen når vi gifter oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg aldri hørt om, men det er mange som heller velger ha gifteringen på venstre hånd, sånn som det er vanlig i de fleste andre land.

men mulig du har rett for alt jeg vet :) Hadde vært interessant å vite forresten

Jeg har også sett/hørt at enker/enkemenn flytter ringen over til venstre ringfinger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...