Gå til innhold

Dårlige sexopplevelser


Gjest dårlige sexopplevelser

Anbefalte innlegg

Gjest dårlige sexopplevelser

Jeg har desverre opplevd en del dårlige sexopplevelser. Jeg har slitt med psykiske problemer og gjør det ennå. Jeg har ligget med to menn uten at jeg egentlig har vært noen glad i dem eller vært med selv. Dette synes jeg er vanskelig å akseptere i ettertid nå som jeg forstår litt mer av fortiden min. Jeg er 27 år og jeg kunne ønsker jeg ennå var jomfru. Jeg skulle ønsker jeg hadde ventet til jeg fant den rette. Men jeg har nok gitt etter for press både overfor gutter og jenter for det forventes jo at man har sex i løpet av ungdommen. Jeg har ikke noe godt forhold til menn eller kvinner fordi jeg ikke forstår hvordan man kan ha det godt med et annet mennesket. Jeg ble befølt av en fremmed mann på bussen da jeg gikk på ungdomsskolen. Jeg vet ikke om det kan ha ødelagt litt. Jeg blir så deprimert når jeg hører andre snakker om kjærester og sex. Jeg føler meg helt utenfor. Jeg er ikke særlig opptatt av gutter og orker ikke lenger gå ut på byen. Jeg har også lurt på om jeg er deprimert, men da må jeg ha vært det hele livet for jeg har egentlig ikke vært så interessert i det sosiale. Dette gjør at jeg føler meg utenfor og unormal. Jeg trenger å være sammen men mennesker jeg stoler på og jeg blir veldig lett såret over folk. Jeg har tidligere ikke taklet å bli avvist. Jeg har hengt på tråden til gutter som jeg føler jeg mister uten egentlig å være interessert i dem. Jeg skjønner nå at jeg bare har vært opptatt av å bli likt av andre og at jeg helt har glemt meg selv om jeg liker dem. Når jeg har spurt meg selv om det så har jeg funnet ut at jeg egentlig ikke har vært interessert i dem. Jeg er ikke lesbisk. Likevel savner jeg en livsledsager og jeg ønsker å være sammen med andre. Jeg går til psykolog. Har dere andre gode råd? Se også mitt innlegg på forum for seksualitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det virkelig ingen som kan svare meg/hjelpe meg???

Jeg merker jeg sliter med de samme problemene. Jeg føler en slags kvalme når jeg hører om andre som har sex, jeg vet ikke hva det skyldes. Jeg har bare hatt en kjæreste, men det var ikke et langt forhold(3 mnd.) er nå 22. Jeg merker jeg også er veldig sårbar sammen med andre mennesker. Men jeg trekker meg ikke unna, men fortsetter å prøve. Jeg har spekulert i om det kan være min manglende erfaring, som gjør at jeg tenker sånn. Det er ikke godt å si. Jeg synes det er spesielt tungt, når jeg hører om jenter jeg liker, som har hatt sexs med mange. Da blir jeg ofte trist og nedstemt.

Jeg føler meg anderledes fra alle andre på noen områder og det er tungt.

Håper framstillingen ikke ble for rotete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nils Havard Dahl, psykiater

Jeg tror ikke dette har noe med dårlige sexopplevelser å gjøre. Dette handler om dine generelle problemer i forhold til andre mennesker.

Jeg synes du skal fortsette hos psykologen. Når du har greid å gjøre noe med selvbildet ditt og ditt forhold til andre mennesker, vil sannsynligvis det seksuelle ordne seg av seg selv.

Siden du lurer på om du er deprimert, synes jeg du skal spørre psykologen direkte om dennes syn på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

aner ikke om jeg kan svare deg men jeg vil gjerne gi deg tankene mine:

Merker selv at presset er stort rundt det å ha kjæreste.En har liksom ikke lykkes dersom man forblir uten, selv om grunnene til det kan være mange. Tror alle ønsker nærhet, og letteste måten å få en slik "opplevelse" er å ha sex.Da har en i det minste hudkontakt med et annet menneske. Synes samfunnet generellt er kaldt og upersonlig, men det er en annen sak.... Det ligger så mye i det å være attraktiv, være noe verdt i andres øyne. Er selv uten kjæreste, igjen, men kjenner jo at ønsket om å ha den ene, den som er alt for en i verden, er stort. Jeg har lagt mye vekt på det ytre hos gutta, det har vært viktig at det er tiltrekkning, umiddelbart.Det er så mye lettere å legge forholdet der på en måte, ikke gi sjela til noen, selv om en gjør det uten helt å være klar over det. Jeg tror at et forhold som ikke er bygget på et nært vennskap fort kan gi den ekle, tomme følelsen...og en tar selvfølgelig skylda for det.

Håper det var til litt hjelp.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...