skatoll Skrevet 24. august 2003 Skrevet 24. august 2003 Sønnen min på 10 år er født med en deformert tunge, d.v.s den er skjev og rar. Han har som følge av dette en liten talefeil og noe problemer med å spise og han setter ofte mat i vrangstrupen. Ellers er han i fin fysisk og mental form, men det har bekymret meg at han har ganske store motoriske vansker. Dette innebærer bla at han ikke greier å bevege den ene hånda uten å bevege den andre paralellt. Skriving er derfor et slit. Han sliter også med store lesevansker og noe konsentrasjonsvansker. Det er ingen slike problemer i familien hans, så jeg har lurt på om alt dette kan ha en sammenheng? Kan det være f.eks en nevrologisk skade han har fått før, eller under fødselen? Ingen leger har funnet ut hva som er i veien med tunga, eller hvorfor den er som den er, men de sier det kan minne om en lammelse, slik som f.eks slagpasienter kan ha. Dette har fått meg til å lure på om det kan ha noen sammenheng med hans problemer med lesing, skriving og motorikk, slik som også slagpasienter kan ha. Er det noen som har sett eller hørt om noe lignende, så ville jeg være veldig takknemlig for å høre fra vedkommende 0 Siter
frosken Skrevet 24. august 2003 Skrevet 24. august 2003 Hvorfor spør du ikke barnelegene på dol om dette? Såvidt jeg vet er den ene av dem nettopp barnenevrolog. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.